Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ρε δεν φτάνει που διορίστηκες, θες να γίνεις και Διευθυντής;

Εδώ και λίγες ημέρες έληξε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για θέσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Μπορώ να σχολιάσω λοιπόν ένα πολύ σοβαρό θέμα σχετικά με τη μοριοδότηση των υποψηφίων διευθυντών, χωρίς παρεξήγηση αφού δεν εμπλέκομαι στη διαδικασία...

Δεν θα μιλήσω για πράγματα τετριμμένα, όπως είναι η κομματοκρατία ή η αναξιοκρατία. Θα αναφερθώ μόνο σε κάτι πολύ συγκεκριμένο: Όταν λοιπόν κάποιος διορίζεται στο Δημόσιο γιατί κατέχει ένα πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό, ξένη γλώσσα ή γνώσεις πληροφορικής, τότε, άκουσον - άκουσον, αυτές οι δεξιότητες δεν λαμβάνονται υπόψη για την εξέλιξή του σε στέλεχος του Δημοσίου.  Κι αυτό γιατί απλά... διορίστηκε χάρη σε κάποια από αυτές.

Ας φέρω μερικά παραδείγματα, στην περίπτωση της εκπαίδευσης:

Α) Έστω ότι ένας εκπαιδευτικός Αγγλικής φιλολογίας διορίζεται. Αν αποφασίσει να γίνει διευθυντής σε σχολείο, τότε δεν μοριοδοτείται για την κατοχή της ξένης γλώσσας, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους του άλλων ειδικοτήτων, που κατέχουν το Β2 ή το C1, άσχετα αν στην πράξη δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το όνομά του στα αγγλικά. 
Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο δεν αξιοποιεί στελέχη με άριστη γνώση ξένων γλωσσών, δεξιότητα που είναι τόσο απαραίτητη στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Β) Ένας καθηγητής πληροφορικής διορίζεται. Αν αποφασίσει να γίνει διευθυντής, θεωρείται από το Δημόσιο ότι δεν ξέρει να ανοίγει κάν τον Η/Υ. Πράγματι, αυτός ο άριστος χρήσης των Νέων τεχνολογιών δεν μοριοδοτείται, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο συνάδελφό του που έχει λάβει πιστοποίηση Α' επιπέδου και συνεπώς γνωρίζει να γράφει κάτι στο word, θεωρητικά τουλάχιστον...

Γ) Ένα καθηγητής που διορίστηκε χάρη στο μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό του, δεν επιτρέπεται να μοριοδοτηθεί για την κατοχή αυτών των τόσο σημαντικών τίτλων, σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους που κατέχουν ένα μεταπτυχιακό, αλλά... δεν διορίστηκαν χρησιμοποιώντας το. 

Δ) Το γελοιοδέστερο όλων, σύμφωνα με πρόσφατη διευκρίνιση του ΥΠΠΕΘ: Αν κάποιος εκπαιδευτικός αποκτήσει δεύτερο πτυχίο, ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και το χρησιμοποιήσει για να μεταταγεί, από θεολόγος σε φιλόλογος για παράδειγμα, τότε αυτός δεν μοριοδοτείται για την κατοχή του επιπλέον πτυχίου του στην περίπτωση που θελήσει να γίνει διευθυντής. Σε αντίθεση με όσους άλλους συναδέλφους έχουν κι άλλο πτυχίο, αλλά δεν το χρησιμοποίησαν για μετάταξη.
  
Το πρώτο πρόβλημα που ανακύπτει είναι ότι στην περίπτωση στην οποία αναφέρομαι, δεν φταίει το Κράτος, η Πολιτεία, ο Κομματισμός, η άτιμη η Κενωνία. Φταίει η μιζέρια και η κακομοιριά μας: "Ρε δεν φτάνει που διορίστηκες, θες να γίνεις και στέλεχος της εκπαίδευσης";

Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι όλη αυτήν την αθλιότητα την πληρώνει ολόκληρη η χώρα συνολικά, γιατί ενώ το Δημόσιο διαθέτει προσωπικό με απαραίτητες για τη σύγχρονη εκπαίδευση δεξιότητες, δεν το εκμεταλλεύεται. Γιατί απλά με αυτόν τον τρόπο ικανοποιεί το αίσθημα δικαίου (!!;;) των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων του. Το κάνει μάλιστα σε εποχές που δεν επιτρέπουν τέτοιες πολυτέλειες...

Για όσους ακόμη επιμένουν να μη αντιλαμβάνονται το πρόβλημα, ας φανταστούν έναν ΙΔΙΩΤΙΚΟ οργανισμό να προσλαμβάνει κάποιον και μετά να τον ενημερώνει ότι επειδή κατέχει μεταπτυχιακό, χάρη στο οποίο τον προσέλαβε, δεν θα του επιτρέψει στο μέλλον να αναλάβει διευθυντική θέση. Δεν θα εκμεταλλευτεί δηλαδή τις δεξιότητες για τις οποίες τον προέλαβε....

Μη υποψήφιος Διευθυντής,
Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ. Έχω την εντύπωση ότι αυτή η άθλια δημοσιοϋπαλληλική αντίληψη, είναι τόσο βαθιά ριζωμένη μέσα μας που αποτελεί... Συνταγματική πρόβλεψη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...