Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολογίας. Project: New Light with Old Ideas. Από το «νυν» του Αριστοτέλη στη Θεωρία της Σχετικότητας του Einstein και στον χρονότοπο του Bakhtin




Στις 29-12-2017 εκδόθηκαν τα πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημολογίας, που είχε διεξαχθεί στο χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας, "Βασίλης Βασιλικός". Σε αυτό το συνέδριο είχε παρουσιαστεί η εισήγηση με θέμα:

"Project: New Light with Old Ideas. Από το «νυν» του Αριστοτέλη στη Θεωρία της Σχετικότητας του Einstein και στον χρονότοπο του Bakhtin"

Η εργασία καταγράφει το  διεθνές project "New Light with old ideas", το οποίο λίγους μήνες αργότερα έλαβε την 4η θέση στο σημαντικότερο επιστημονικό διαγωνισμό για τον λατινόφωνο κόσμο, "Ciencia en accion XVI".  


Το project "New Light with Old Ideas", διοργανώθηκε στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2015 ως "Διεθνούς Έτους Φωτός" από την UNESCO και  αναφέρεται στην ιστορική εξέλιξη της θεωρίας της Σχετικότητας. Η συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Καβάλας αφορούσε στη συνεισφορά των ιδεών του Αριστοτέλη, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης των Ισπανών διοργανωτών. Ωστόσο, η δράση μας εμπλουτίστηκε και έγινε διαθεματική, περιλαμβάνοντας την έννοια του χρονότοπου του Bakhtin, που αναφέρεται στη λογοτεχνία.
  
Η πλήρης εισήγηση, είναι πλέον αναρτημένη και δημοσίως προσβάσιμη στη διεύθυνση:

Η παρουσίαση της εισήγησης (powerpoint - pdf) είναι προσβάσιμη στη διεύθυνση:
https://www.slideshare.net/ManolisKousloglou/einstein-bakchtin-85302825

Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ. Επιλέχθηκε η συγκεκριμένη φωτογραφία, με την οποία είχε κλείσει και η αντίστοιχη παρουσίαση στο συνέδριο: Απεικονίζονται μαθητές της Γ' Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Καβάλας, την ώρα που μαθαίνουν φυσική...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...