Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Eπαυξημένη (AR) και Εικονική Πραγματικότητα (VR) στη διδασκαλίας της φυσικής... πάει συνέδριο.


Η απόφαση είχε ληφθεί πριν από... δύο χρόνια: Το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας θα φιλοξενούσε ένα βιωματικό εργαστήριο Mobile Learning. Αυτό που δεν είχε αποφασιστεί αυτά τα δύο χρόνια, και μέχρι μόλις πριν από λίγες μέρες ήταν... το περιεχόμενό του.

Ο λόγος γι' αυτήν την καθυστέρηση ήταν η επίγνωση ότι η εξελίξεις σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας είναι ραγδαίες. Η ευθύνη λοιπόν, για εξάσκηση των επιμορφούμενων συναδέλφων  στις πιο πρόσφατες εφαρμογές και η ανάγκη για παροχή σε αυτούς της πιο επικαιροποιημένης ενημέρωσης πάνω σε θέματα Mobile learning, κατέστησε μόλις σήμερα δυνατό τον σχεδιασμό του εργαστηρίου αυτού.

Μπορεί να ανακοινωθεί πλέον ότι το περιεχόμενο του εργαστηρίου, πέραν των όσων αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση του 5ου Συνεδρίου, θα εμπλουτισθεί με εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality - AR) και Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality - VR).

Ίσως να είναι το πρώτο βιωματικό εργαστήριο διδακτικής της Φυσικής στον ελλαδικό χώρο που θα περιλαμβάνει αυτές τις τεχνολογίες. Περισσότερα σε τρεις περίπου εβδομάδες, με την έναρξη των εγγραφών.

Πληροφορίες:  Δείξε μου το κινητό σου, να σου πω τι φυσικός είσαι

Μανόλης Κουσλόγλου   

Σχόλια

  1. Ευχαριστώ που δημοσιεύσατε ένα υπέροχο άρθρο που όχι μόνο παρέχει τεράστιες πληροφορίες αλλά και έχει πολύ καλό περιεχόμενο σε αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...