Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στη Γ'θμια Εκπ/ση: Ανικανότητα ή αδιαφορία;

Κάθε χρόνο, εδώ και δεκαετίες, η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Γ'θμια Εκπ/ση γίνεται στα τέλη Αυγούστου. Μεσολαβεί μεγάλη αγωνία από τους ενδιαφερόμενους, αναστάτωση, ενώ μετά την ανακοίνωση παρουσιάζεται η ανάγκη για λήψη εξαιρετικά σημαντικών αποφάσεων για το μέλλον των παιδιών κάτω από μεγάλη χρονική πίεση. Μήπως υπάρχουν λύσεις σε αυτό το πρόβλημα;

Ο λόγος καθυστέρησης ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής
Οι γραπτές πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώνονται στα μέσα/τέλη Ιουνίου, ενώ τα Βαθμολογικά Κέντρα λίγες μόλις μέρες αργότερα έχουν αποστείλει στις Διευθύνσεις τα αποτελέσματα. Με δεδομένο ότι οι υποψήφιοι έχουν καταθέσει ήδη τα Μηχανογραφικά τους δελτία, η ανακοίνωση των βάσεων θα έπρεπε να είναι θέμα... ωρών. 
Ωστόσο, δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι έτσι. Ακολουθούν τα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, ενώ επιπλέον διεξάγονται οι προκαταρκτικές εξετάσεις για τις Στρατιωτικές και άλλες συναφείς Σχολές, στις οποίες εμπλέκονται και άλλα Υπουργεία.
Προκειμένου να ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής των υποψηφίων λοιπόν, (συν)εργάζονται με το Υπουργείο Παιδείας και άλλα αρμόδια Υπουργεία. Τελικά οι οι ανακοινώσεις γίνονται στα τέλη Αυγούστου, δηλαδή δύο ολόκληρους μήνες μετά την ολοκλήρωση κάθε είδους εξετάσεων!

Οι συνέπειες
Η μεγάλη καθυστέρηση στην ανακοίνωση των βάσεων παρατείνει καταρχήν την αγωνία των εμπλεκομένων, οι οποίοι επιπρόσθετα γίνονται έρμαια "ειδήσεων" και "εκτιμήσεων", ενώ βρίσκονται συνήθως στο μέσο μιας πολιτικής αντιπαράθεσης περί των βάσεων εισαγωγής.
Το σοβαρότερο όλων ωστόσο, είναι η αδυναμία προγραμματισμού κατόπιν ώριμης σκέψης, από την πλευρά των εμπλεκομένων υποψηφίων και των γονιών τους. Οι άνθρωποι αυτοί προσπαθούν να λάβουν εξαιρετικά σοβαρές αποφάσεις και να προγραμματίσουν τις επόμενες κινήσεις τους (οικονομικός προϋπολογισμός, εξεύρεση κατοικίας, αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων ως προς τις σπουδές κ.α.) με βάση κάποιες γενικές εκτιμήσεις που ανακοινώνονται στα ΜΜΕ. 
"That's life", θα μπορούσε να αντιτείνει κάποιος, αφού συνήθως οι σοβαρές αποφάσεις λαμβάνονται από κάποιον δίχως να έχει όλα τα στοιχεία στα χέρια του. Ωστόσο, αφού υπάρχει λύση, γιατί δεν εφαρμόζεται;

Η λύση
Καταρχήν, είναι αυτονόητη η ανάγκη συντονισμού των εμπλεκόμενων Υπουργείων. Στην σημερινή κυβέρνηση μάλιστα υπάρχουν δύο υφυπουργοί που έχουν αυτόν τον ρόλο: Ο Υφυπουργός απλούστευσης διαδικασιών, που ανήκει στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργό με αρμοδιότητα τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου. Στο ίδιο πλαίσιο, είναι γνωστό ότι υπάρχουν και συντονιστικά όργανα που συγκαλούνται εκτάκτως, ανάλογα με την περίσταση, και στην οποία συμμετέχουν τα αρμόδια Υπουργεία. 
Είναι εξαιρετικά απλό λοιπόν, καταρχήν να συντονιστούν τα εμπλεκόμενα υπουργεία, ώστε να προχωρούν οι διαδικασίες έκδοσης των αποτελεσμάτων πολύ γρηγορότερα. Ωστόσο, ο συντονισμός των Υπουργείων μπορεί μεν να επισπεύσει τις διαδικασίες, αλλά δεν μπορεί... να αναστρέψει τον χρόνο, ώστε να επαναφέρει χρονικά την καθυστέρηση που προκαλούν οι ειδικές εξετάσεις. Μπορεί ωστόσο, να κάνει κάτι πολύ πιο απλό και... φυσικώς δυνατό:  Να μεταθέσει κάθε είδους ειδικών εξετάσεων για τις Στρατιωτικές και άλλες συναφείς Σχολές και τα ΤΕΦΑΑ, ΠΡΙΝ από τις γραπτές Πανελλαδικές Εξετάσεις. 

Εν κατακλείδι
Η πολιτεία δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με την αγωνία παιδιών αλλά ούτε και να περιορίζει σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο κάποιες κρίσιμες αποφάσεις τους, από τη στιγμή που είναι δυνατό να αποφευχθεί κάτι τέτοιο. Λύσεις υπάρχουν και είναι απλές, εφαρμόσιμες και χωρίς δημοσιονομικό κόστος. Γιατί δεν εφαρμόζονται άραγε; Λόγω ανικανότητας ή λόγω αδιαφορίας;
 
Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...