Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανάλυση περίπτωσης: Ενδεχόμενη κακόβουλη χρήση κινητού από μαθητή, σε ώρα μαθήματος που προϋποθέτει τη χρήση κινητών


"Ο Κύριος Παπαδόπουλος είναι ο νέος Διευθυντής του 1ου ΓΕΛ μιας επαρχιακής πόλης. Δύο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, προσέρχεται στο γραφείο του μία μαθήτρια που καταγγέλλει ότι κάποιος συμμαθητής της την βιντεοσκόπησε με το κινητό του την ώρα του μαθήματος. Απειλεί δε, ότι θα ενημερώσει τον πατέρα της προκειμένου να κινηθούν ακόμη και νομικά. Ο συμμαθητής της, και φερόμενος ως δράστης, διαμαρτύρεται ισχυριζόμενος ότι η συμμαθήτριά του ψεύδεται. Επίσης δηλώνει ότι η κατοχή του ενεργοποιημένου κινητού στα χέρια του οφείλεται στον διδάσκοντα καθηγητή πληροφορικής, έναν εξαίρετο και καινοτόμο εκπαιδευτικό, που έχει ζητήσει από τους μαθητές να χρησιμοποιούν τα κινητά τους για τις ανάγκες του μαθήματος. Συνεπώς, «από αυτόν θα πρέπει να ζητηθούν τα ρέστα», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά.
Ο εκπαιδευτικός, στην ώρα διδασκαλίας του οποίου έγινε το συμβάν, επιβεβαιώνει ότι έχει ζητήσει από τους μαθητές του να χρησιμοποιούν το κινητό τους στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής, καθώς αυτό απαιτεί προγραμματισμό σε περιβάλλον android. Οι πεπαλαιωμένοι Η/Υ του εργαστηρίου είναι αδύνατο να τρέχουν εξομοιώσεις κινητών. οπότε  η χρήση των προσωπικών κινητών των μαθητών είναι μονόδρομος για τη διεξαγωγή του μαθήματος.  Σε διαφορετική περίπτωση, αυτό  θα πρέπει να εξελίσσεται σε θεωρητικό επίπεδο, χωρίς κανένα όφελος για τους μαθητές. Άλλωστε, «όλοι οι μαθητές φέρνουν μαζί τους τα κινητά στο σχολείο. Ας τα εκμεταλλευτούμε εποικοδομητικά τουλάχιστον», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός ."

Ποιος είναι ο καταλληλότερος και νομικά κατοχυρωμένος τρόπος να αντιμετωπίσει ένας διευθυντής το παραπάνω συμβάν; Η απάντηση, ενδιαφέρει όχι μόνο τους διευθυντές, αλλά και τους εκπαιδευτικούς, καθώς αναλύεται πλήρως η ισχύουσα νομοθεσία και βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:


Επισήμανση: Η παραπάνω μελέτη περίπτωσης αποτελεί εργασία στο πλαίσιο του  μαθήματος "Εκπαιδευτική Νομοθεσία" των Μεταπτυχιακών Σπουδών "Οργάνωση & Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων" και εκπονήθηκε τον Ιανουάριο του 2018 (αξιολογήθηκε με "άριστα"). Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 (που δεν ίσχυε όταν εκπονήθηκε η εργασία), η χρήση κινητών για εκπαιδευτικούς σκοπούς επιτρέπεται πλέον και στη Β'θμια Εκπ/ση. Όπως θα αντιληφθούν ωστόσο οι αναγνώστες, ο χειρισμός του θέματος δεν αλλάζει.

Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...