Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χιονιάς: Μια καλή αφορμή για προβληματισμό όσων διαμαρτύρονται για το κλείσιμο των σχολείων...


Χθες, 8/1 στις 10 το βράδυ, ο Δήμος Καβάλας σε συνεργασία με την Πολιτική Προστασία, έλαβε την απόφαση να μη λειτουργήσουν σήμερα τα σχολεία του Δήμου. Σήμερα το πρωί, μέχρι τις 10 η ώρα, οι συνθήκες ήταν καλές. Ένας γονιός που συνάντησα, άφησε αιχμές για την ευκολία που κλείνουν στην Ελλάδα τα σχολεία με τον χιονιά. Τα γεγονότα αυτά, σε συνδυασμό με όσα έχω ακούσει και διαβάσει τις τελευταίες ημέρες γύρω από το αυτό το θέμα, με έκαναν να γράψω δυο λόγια για όσους διαμαρτυρόμενοι συγκρίνουν την Ελλάδα με τις βόρειες χώρες.

Θα συγκρίνω λοιπόν τη χώρα μου με τη Γερμανία, τη μόνη βόρεια χώρα όπου έχω ζήσει και μπορώ να εκφέρω τεκμηριωμένη άποψη.

1. Η Γερμανία είναι μια χώρα, λοιπόν, όπου πράγματι τα σχολεία ΔΕΝ κλείνουν όταν έχει χιονιά. Διότι πρόκειται για μια χώρα όπου υπάρχει σχεδιασμός και υλοποίηση μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης του παγετού. Όχι μόνο από την Πολιτεία, αλλά και από τους πολίτες της. Είναι θέμα επιβίωσης. Στην Ελλάδα, πόσοι από τους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων όσων διαμαρτύρονται  για το κλείσιμο των σχολείων,  έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση του χιονιά και τη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας των μικρών παιδιών, ώστε αυτά να πάνε με ασφάλεια στο σχολείο τους;

2. Η Γερμανία είναι μια χώρα όπου από το Νηπιαγωγείο ακόμη, οι περίπατοι και οι εκδρομές είναι προγραμματισμένα από την αρχή της σχολικής χρονιάς και πραγματοποιούνται, στην κυριολεξία, βρέξει - χιονίσει. Η εξάχρονη κόρη μου έχει πάει περίπατο με τη βροχή τουλούμι. Πόσοι γονείς θα καλοδέχονταν κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;

3. Η Γερμανία είναι μια χώρα όπου στο Νηπιαγωγείο, την άνοιξη, επί μία εβδομάδα οι μικροί μαθητές δεν πηγαίνουν στο κτίριο, αλλά σε πρόχειρες εγκαταστάσεις μειωμένης προστασίας από τις καιρικές συνθήκες, μέσα στο δάσος. Βρέξει - χιονίσει. Πόσοι γονείς θα καλοδέχονταν κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;

4. Η Γερμανία είναι μια χώρα όπου, όταν το καλοκαιράκι η θερμοκρασία ξεπεράσει κάποιο όριο, τους 26 βαθμούς Κελσίου συνήθως, στις 11 το πρωί, εκκενώνονται τα σχολεία. Πολύ σοβαρό θέμα, αν σκεφτεί κανείς ότι εκείνη τη μέρα ενδέχεται τα σχολεία να λειτουργούσαν μέχρι το απόγευμα και συνεπώς χάνονται πολλές ώρες, μόνο υπό το φόβο ενός «καύσωνα». Η χώρα δεν είναι προετοιμασμένη για κάτι τέτοιο. Συμβαίνει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα;

5. Η Γερμανία είναι μια χώρα όπου οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν οι μαθητές στο σχολείο, είναι χρήσιμα για τη ζωή τους. Η διδασκαλία των επιστημών γίνεται μάλιστα με τέτοιο τρόπο, ώστε αυτές να συνδέονται με την καθημερινότητά τους. Συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα ή οι γνώσεις αφορούν αποκλειστικά την επιτυχία των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις; Η ευθύνη δεν είναι (μόνο) των  εκπαιδευτικών, αλλά συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων και όσων διαμαρτύρονται ή στεναχωριούνται που κλείνουν τα σχολεία λόγω χιονιά... Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν πολλοί από αυτούς πέφτουν σε μια μεγάλη αντίφαση: Πώς είναι δυνατόν να διαμαρτύρονται όταν τα σχολεία είναι ανοικτά και "δεν προσφέρουν τίποτα στα παιδιά"  και ταυτόχρονα να διαμαρτύρονται όταν κλείνουν και "χάνονται πολύτιμες ώρες"; Τελικά οι διδακτικές ώρες στο σχολείο είναι ή δεν είναι "πολύτιμες";

Κλείνω με μία πρόταση: Σήμερα που είναι κλειστά τα σχολεία και «χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες», ας αναρωτηθούν όλοι τι συμβαίνει όταν τα σχολεία δεν είναι κλειστά και δεν χάνονται οι ώρες αυτές… Συμβάλλουν όλοι ώστε οι ώρες αυτές να γίνουν πράγματι πολύτιμες;

Ένας εκπαιδευτικός και, κυρίως, γονιός,
Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ.1: Α, τι θυμήθηκα τώρα: Στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μου, ασχολούμαστε συστηματικά και αφιερώνουμε πολλές ώρες για να βελτιώσουμε, όσο περνάει από το χέρι μας, τις συνθήκες του σχολείου περίπου δέκα γονείς, επί συνόλου πεντακοσίων…

Υ.Γ.2: Για την ιστορία: Ενώ στις δέκα το πρωί, όλοι αναρωτιόνταν γιατί έκλεισαν τα σχολεία του Δήμου Καβάλας, τώρα, δύο το μεσημέρι, έχει ήδη λίγα εκατοστά χιόνι στο κέντρο της πόλης. Πολλά συγχαρητήρια στο Δήμο Καβάλας λοιπόν!

Υ.Γ.3: Στη φωτογραφία, το κέντρο της πόλης στις 2 το μεσημέρι. Γιατί να έκλεισαν άραγε τα σχολεία;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...