Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Mobile Learning: Κύκλωμα δύο Αντιστατών (Λογισμικό και Μικροσενάριο)


Η μελέτη ηλεκτρικού κυκλώματος με δύο αντιστάτες αποτελεί ένα κεντρικό πεδίο διδασκαλίας του συνεχούς ηλεκτρικού ρεύματος στη Φυσική της Γ' Γυμνασίου. To Mobile Learnng μπορεί να συνδράμει σε σημαντικό βαθμό στη μελέτη αυτή με πολλούς τρόπους, ένας από τους οποίους είναι με τη χρήση της εφαρμογής ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ 2 ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ

Αυτή η πολύ απλή εφαρμογή αναπτύχθηκε από τον υπογράφοντα πριν από περίπου τρία χρόνια, λειτουργεί σε ψηφιακές φορητές συσκευές με λειτουργικό android και αποτελεί ένα βοηθητικό εργαλείο επίλυσης ασκήσεων. Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή δέχεται ως εισόδους την Διαφορά Δυναμικού V, και τους Αντιστάτες R1 και R2 και υπολογίζει τα υπόλοιπα στοιχεία ενός κυκλώματος παράλληλης ή σε σειρά σύνδεσης δύο αντιστατών.  Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή παραθέτει και τους μαθηματικούς τύπους υπολογισμού των ζητούμενων στοιχείων του κυκλώματος.  

Οι προτεινόμενοι τρόποι εφαρμογής είναι δύο:
Είτε οι μαθητές επιλύουν ασκήσεις στο σχολείο και επαληθεύουν τα αποτελέσματα με τη χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής σε tablet ή κινητό που τους έχει δοθεί κατά ομάδες, είτε κάνουν το ίδιο ακριβώς στο σπίτι τους, με την εφαρμογή εγκατεστημένη στο κινητό τους. Να σημειωθεί ότι οι μεθοδολογίες αυτές εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια στο 3ο Γυμνάσιο Καβάλας.

Ως μία πρόταση χρήσης παρατίθεται ένα Μικοσενάριo που είναι προσβάσιμο στη διεύθυνση: 

Το πλεονέκτημα της χρήσης της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι καταρχήν ότι, οι μαθητές μπορούν αν επιλύουν κυκλώματα με τιμές που δεν είναι "στρογγυλές" και συνεπώς έχουν ως αποτελέσματα δεκαδικούς αριθμούς. Με αυτόν τον τρόπο, τα δεδομένα  είναι πιο κοντά στην καθημερινότητα, χωρίς τον πάγιο εξωραϊσμό, το "στρογγύλεμα" δηλαδή, των τιμών που δίνονται από τον εκπαιδευτικό προκειμένου οι μαθητές να μη χάσουν πολύ χρόνο στους υπολογισμούς. Επιπλέον, οι μαθητές που έχουν εγκατεστημένη την εφαρμογή στα κινητά τους και επιλύουν τις ασκήσεις στο σπίτι, γνωρίζουν αν τις λύνουν σωστά, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα με αυτά της εφαρμογής. 

Φυσικά, η εφαρμογή είναι δωρεάν και χωρίς διαφημίσεις, ενώ έχει εξαιρετικά μικρό μέγεθος. διαθέσιμη. Είναι προσβάσιμη στο play store: 

Το κατέβασμε της εφαρμογής μπορεί να γίνει και με σκανάρισμα του ακόλουθου QR με το κινητό ή το tablet:

Η αγγλική έκδοση της εφαρμογής, που έχει περισσότερα από 1500 downloads, κυρίως από τις ΗΠΑ,  είναι προσβάσιμη εδώ: SIMPLE CIRCUIT CALCULATOR

Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...