Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2017

Βασικά σημεία/Σχολιασμός της πρότασης του Υπουργείου για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού έργου




Την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, στις 12:30, στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων πραγματοποιείται ημερίδα για την παρουσίαση της πρότασης με θέμα: "Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου"

Κάποια βασικά σημεία είναι τα ακόλουθα:

Ενδυναμώνεται η αυτοδυναμία της Περιφέρειας, αλλά και της Σχολικής Μονάδας
Κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια μπορεί να προσαρμόζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που εκπορεύονται από το ΥΠΠΕΘ στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των σχολικών της μονάδων της. Επιπλέον, οι σχολικές μονάδες μπορούν να καθορίζουν τα σημεία έμφασης και να τα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους, τεκμηριώνοντας τις επιλογές τους με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Επίσης, υιοθετείται και εφαρμόζεται ο θεσμός του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο του οποίου τα μέλη της σχολικής κοινότητας συνδιαμορφώνουν τους κανόνες της σχολικής ζωής. Τέλος, ενδυναμώνεται το σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχει και η τοπική κοινωνία.

Σχόλιο: Για πρώτη φορά αποκτά ουσιαστικό περιεχόμενο η έννοια της "αυτοδυναμίας της σχολικής μονάδας"


- Θεσμοθετείται η Ομάδα Σχολείων
Γειτονικά σχολεία συγκροτούν ομάδες, συνεργάζονται και συνδιαμορφώνουν κοινές δράσεις.

Σχόλιο:  Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η συνεργασία χωροταξικά "ανταγωνιστικών" σχολικών μονάδων κάτω από τις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης και μείωσης του αριθμού των μαθητών. Μάλλον γίνεται το πρώτο βήμα για μια ευρείας κλίμακας διαδικασία συγχωνεύσεων Σχολικών Μονάδων  


- Προγραμματισμός και Αποτίμηση του εκπαιδευτικού Έργου σε κάθε Σχολική Μονάδα

Σχόλιο: Ξεκινάει η Αυτοαξιολόγηση


- Ιδρύονται τα ΠΕΚΕΣ 
Ο Οργανωτικός Συντονιστής των Εκπαιδευτικών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), που θα λειτουργούν σε Περιφερειακό επίπεδο, βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με το ΙΕΠ, προκειμένου για τον συντονισμό του Περιφερειακού και Εθνικού Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. 

Σχόλιο: Δημιουργείται ένας ουσιαστικός δίαυλος ΙΕΠ - Περιφέρειας 


- Ιδρύονται τα ΚΕΣΥ
Τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) θα ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των υφιστάμενων δομών ΚΕΔΔΥ, ΣΣΝ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τα οποία και καταργούνται, και θα εδρεύουν στις έδρες των υφιστάμενων ΚΕΔΔΥ.

Σχόλιο: Φαίνεται ότι μειώνεται η πολυδιάσπαση των βασικών δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Ωστόσο, ποιος είναι άραγε ο λόγος "συστέγασης" δομών που έχουν πολύ διαφορετικούς και διακριτούς μεταξύ τους ρόλους; (π.χ. ΚΕΔΔΥ και ΚΕΠΛΗΝΕΤ)


Καταργούνται τα ΕΚΦΕ
Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) ενσωματώνονται στα Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ), τα οποία θα υποστηρίζουν το σύνολο των σχολικών μονάδων Α'θμιας και Β'θμιας Εκπ/σης

Σχόλιο: Νομοτελειακή κατάληξη των ΕΚΦΕ, καθώς τα τελευταία χρόνια υποστήριζαν δράσεις που αφορούσαν στη διάδοση των Φυσικών Επιστημών τόσο στην Α'θμια όσο και στη Β'θμια Εκπ/ση.  

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε τη γενική εισήγηση της Ημερίδας:

Μανόλης Κουσλόγλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου