Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Μοντέρνα Φυσική: Αναφορά σε δύο "εναλλακτικές" ιδέες (Video)

Μέσα από το Blog δίνεται συνέχεια στην εισαγωγή θεμάτων μοντέρνας Φυσικής για παιδιά (και όχι μόνο). Η αλήθεια είναι ότι η εισαγωγή της διδασκαλίας μοντέρνας φυσικής στην ύλη της Β΄θμιας Εκπ/σης δεν σκοντάφτει μόνο στο γεγονός ότι οι νέες θεωρίες είναι εξαιρετικά σύνθετες και συνεπώς δυσνόητες στους μαθητές. Ωστόσο, είναι κι αυτό ένα εμπόδιο, το οποίο όμως μπορεί να αποδειχτεί ότι παρακάμπτεται σχετικά εύκολα, αρκεί να υπάρχει διάθεση, φαντασία και δημιουργικότητα.

Το παραπάνω βίντεο αναφέρεται λοιπόν σε δύο "εναλλακτικές" ιδέες των μαθητών, αν μπορούν να χαρακτηριστούν έτσι, σχετικά με την ΒΑΡΥΤΗΤΑ και την ΤΑΧΥΤΗΤΑ.

Ο χαρακτηρισμός "εναλλακτικές" είναι σε εισαγωγικά για δύο λόγους: 

Α) Ο πρώτος είναι ότι, η άποψη των μαθητών για τα δύο αυτά θέματα δεν προέρχονται από την εμπειρία τους στην καθημερινή τους ζωή, όπως συμβαίνει με άλλα θέματα, όπως τον ηλεκτρισμό, την ατμοσφαιρική πίεση κ.α. Αντίθετα, τις ιδέες αυτές τις αποκτούν οι μαθητές στο σχολείο. Διδάσκονται από εκπαιδευτικούς πάνω σε αυτές.

Β) Ο δεύτερος λόγος είναι ότι οι ιδέες αυτές αποδείχτηκαν λανθασμένες μόλις τις τελευταίες δεκαετίες. Ή μάλλον, για να τεθεί το θέμα με μεγαλύτερη ακρίβεια, οι ιδέες αυτές αποδείχτηκαν προσεγγιστικές, σε βαθμό που να ισχύουν στον κόσμο, αλλά όχι στον μεγάκοσμο.

Ο αντίλογος για το παραπάνω βίντεο θα μπορούσε να είναι: Μα, οι μαθητές έχουν εναλλακτικές ιδέες πάνω σε πάρα πολλά θέματα της Κλασικής Φυσικής, τα οποία έχουν προτεραιότητα ως προς τη λύση τους από τη στιγμή που συνδέονται με την καθημερινότητά τους. Αναφέρθηκε ήδη η ατμοσφαιρική πίεση, ο ηλεκτρισμός κ.α. 

Ωστόσο, για να κλείσω, όπως περίπου κλείνει και το βίντεο: Γιατί να παραπλανούμε τους μαθητές και τους εαυτούς μας όταν γνωρίζουμε την αλήθεια (ή τουλάχιστον γνωρίζουμε κάτι που είναι πιο αληθές και πλέον πειραματικά αποδεδειγμένο); Στο κάτω - κάτω, όπως έχει ήδη αναφερθεί, άλλο πράγμα είναι να προσπαθούμε, ως εκπαιδευτικοί, να αλλάξουμε τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, και άλλο να τις δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι...

Η διάρκεια του Βίντεο είναι μόλις δυόμιση λεπτά. Για όσους έχουν δυσκολίες με τα Αγγλικά: Μεγιστοποιείτε το βίντεο ή το βλέπετε μέσω του youtube και μετά: "Ρυθμίσεις" -> "Υπότιτλοι" -> "Αυτόματη μετάφραση" -> "Ελληνικά"

Καλή θέαση!

Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ. Έχοντας τη δυνατότητα να παρακολουθώ τις θεάσεις των άρθρων του blog, είναι πλέον απολύτως σαφές ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για τα θέματα μοντέρνας φυσικής, κάτι που οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου