Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κλείσαμε (μόλις) έναν μήνα ζωής...

Δεν μου άρεσαν τα blogs. Τα θεωρούσα σύνθετα στην αναζήτηση υλικού και με λίγες δυνατότητες. 

Δύο άσχετες... παραινέσεις που μου έκαναν, ένας καλός συνάδελφος Φυσικός και μετά από λίγο καιρό ένας Καθηγητής Φυσικής του Ε.Κ.Π.Α., με οδήγησαν στη δημιουργία του Blog μου. Γεννήθηκε στις 6 Ιανουαρίου, όπως κι εγώ.

Πρώτα - πρώτα, νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω (αλλά και να... ζητήσω συγνώμη από) όσους... έχουν χάσει τον καιρό τους μέχρι σήμερα διαβάζοντας κάποιες σκέψεις μου. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν είχε επισκεψιμότητα το Blog, θα το είχα κλείσει ήδη. Ποιο το νόημα; 

Παραθέτω τώρα λίγα ενδιαφέροντα στοιχεία:

Σε ένα μήνα, περίπου 5.500 αναγνώστες διάβασαν τα συνολικά 20 άρθρα του Blog. Τα 7 από αυτά αποτελούν μεταφράσεις από αντίστοιχα άρθρα ξενόγλωσσων έγκυρων ιστοσελίδων. 

Παραθέτω το ΤΟΡ-7 του ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το άρθρο αυτό διαβάστηκε 3.000 φορές σε Ελλάδα και Κύπρο, αποδεικνύοντας πόσο ευαισθητοποιημένος είναι ο κόσμος στη χρήση κινητών από παιδιά.

Όλη η τρέλα της ελληνικής νομοθεσίας για τη χρήση Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση. Για την ιστορία, να αναφέρω ότι διαβάστηκε από ανθρώπους του Υπουργείου Παιδείας, που αφού το επιβεβαίωσαν, ανέλαβαν να επιλύσουν το ζήτημα. Ίδωμεν...

Το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξαν οι αναγνώστες για τις σύντομες οδηγίες του κειμένου με οδήγησε να έρθω σε επαφή με αναγνωρισμένο επίσημο φορέα τηλεπικοινωνιών προκειμένου να προχωρήσω σύντομα σε δημοσίευση επίκαιρων και έγκυρων δεδομένων. Νεότερα σε λίγες ημέρες...
 
Πριν από λίγες ημέρες 140 μαθητές Δημοτικών επιμορφώθηκαν σε πειράματα Φυσικής και Χημείας από ομάδα καθηγητών Φυσικής του Ν. Καβάλας. Σε ένα διάλειμμα μου, κατέγραψα σε βίντεο ένα πείραμα ενός συναδέλφου της ομάδας μας.

Θάνατοι από  selfies (!!;;)

Αναδημοσίευση ενός άρθρου που είχα γράψει πριν από ένα χρόνο στο eduportal.gr και είχε διαβαστεί περίπου 1600 φορές. Το άρθρο περιείχε προτάσεις, πολλές από τις οποίες έχουν εφαρμοσθεί πλέον στα σχολεία.

Το καμάρι μου. Η εφαρμογή που έφτιαξα για τους μαθητές μου της Γ' Γυμνασίου, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους για να βοηθηθούν στην επίλυση ασκήσεων στο σπίτι. 

Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...