Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

6 + 1 Βασικοί κανόνες αποφυγής των συνεπειών χρήσης κινητών τηλεφώνων

          
Τα κινητά είναι στενά συνυφασμένα με την καθημερινότητά μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ωστόσο ότι πρόκειται για ηλεκτρονικές συσκευές που εκπέμπουν Η/Μ ακτινοβολία, η οποία μπορεί μακροπρόθεσμα να έχει βλαβερές συνέπειες για τον οργανισμό μας. Για το λόγο αυτό μπορούμε να ακολουθούμε τουλάχιστον τους πέντε παρακάτω βασικούς κανόνες προφύλαξης:

1) Δεν φέρνουμε το κινητό σε απευθείας επαφή με το σώμα μας και φυσικά με το αυτί μας. Κάθε εκατοστό απόστασης μειώνει δεκάδες φορές την ποσότητα της επικίνδυνης ακτινοβολίας που δεχόμαστε.

2)  Κουβαλάμε το κινητό σε μια τσάντα ή σάκο και όχι στην τσέπη μας.

3) Χρησιμοποιούμε hands-free ή ανοικτή συνομιλία.

4) Φροντίζουμε ώστε η συνομιλία μας να διαρκεί λίγη ώρα

5)  Κλείνουμε το κινητό όταν δεν το χρησιμοποιούμε, κατά τη διάρκεια του ύπνου για παράδειγμα. Αν δεν θέλουμε να το κλείσουμε μπορούμε να το θέσουμε σε λειτουργία πτήσης ή να κλείσουμε το wi-fi.

6) Αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το κινητό σε περιοχή που δεν έχει καλό σήμα ή μέσα σε τραίνα, αυτοκίνητα, ασανσέρ, καθώς η συσκευή μας εκπέμπει πολλαπλάσια ακτινοβολία. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η ακτινοβολία διάρκειας ενός λεπτού σε περιοχή χαμηλού σήματος μπορεί να αντιστοιχεί σε ακτινοβολία διάρκειας πέντε ωρών σε περιοχή με άριστη ισχύ σήματος.

ΥΓ.1: Πέραν των μακροπρόθεσμων συνεπειών, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν και άμεσες συνέπειες, συνήθως θανατηφόρες, που οφείλονται στη χρήση κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Η χρήση κινητού από οδηγούς αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη πηγή τροχαίων δυστυχημάτων παγκοσμίως...
΄Ενας ακόμη, απαράβατος, κανόνας λοιπόν:

6+1) Δεν μιλάμε στο κινητό την ώρα που οδηγούμε.

ΥΓ.2: Στο μεταξύ, οι θάνατοι από selfie μέσα στο 2016 έχουν ξεπεράσει ήδη τους επτά...

Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...