Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σκηνές καθημερινής, ελληνικής τρέλας: Αποτελεί αδίκημα η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα Σχολεία





Πηγή εικόνας: http://www.myenglishlanguage.com/


 Γνωρίζετε ότι από το Σχολικό έτος 2012 -13, αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα η χρήση tablet, phablet ή laptop από εκπαιδευτικούς στα σχολεία και επιφέρει κυρώσεις;

Γνωρίζετε ότι από το Σχολικό έτος 2016-17, επιτρέπεται στους Δασκάλους να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές για εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά όχι και στους καθηγητές της Β’θμιας;

Ελπίζω ειλικρινά να κάνω λάθος και κάποιος να με διορθώσει. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά:

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η χρήση των κινητών τηλεφώνων επιτρεπόταν σε όλα τα σχολεία διεθνώς, ως το 2001. Μετά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, το ποσοστό των σχολείων που απαγόρευαν τη χρήση κινητών έφτασε σε ποσοστό 50% το 2007, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό έφτασε διεθνώς το καθολικό σχεδόν 98% το 2012.
Τι συνέβη στην Ελλάδα;

Τα κινητά απαγορεύτηκαν το 2006 με Υ.Α. (132328/Γ2/07-12-2006) της τότε Υπουργού Παιδείας Μαριέτας Γιαννάκου. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπονταν στους μαθητές να φέρουν κινητό στην τσάντα τους, αλλά απενεργοποιημένο.

Μετά από έξι χρόνια, το 2012, δημοσιεύθηκε συμπληρωματική Υ.Α. του Υφυπουργού Θόδωρου Παπαθεοδώρου (100553/Γ2/04-09-2012) σύμφωνα με την οποία: «απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή και παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου (π.χ. ρολόι ή στυλό με κρυφή κάμερα) εντός του σχολικού χώρου. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν κατά την ώρα της διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας εκτός από τα κινητά τους τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου»

Η νέα Υ.Α. δημοσιεύθηκε προφανώς με σκοπό να συμπεριλάβει και άλλες συσκευές εκτός κινητών, που είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν ευρέως.
Ωστόσο, και σύμφωνα με τη δική μου ανάγνωση πάντα, η «απαγόρευση της χρήσης οποιασδήποτε ηλεκτρονικής συσκευής που διαθέτει επεξεργασία δεδομένων εικόνας και ήχου» περιλαμβάνει tablets, phablets, laptops, αλλά ακόμη και επιτραπέζιους Η/Υ γενικώς, από τη στιγμή που στο σύνολό τους πλέον διαθέτουν συστήματα επεξεργασίας εικόνας και ήχου.

Απίστευτο κι όμως ελληνικό. Διορθώστε με παρακαλώ.

Η τρέλα όμως δεν σταματά εδώ. Σύμφωνα με Εγκύκλιο που ισχύει από το φετινό Σχολικό Έτος 2016-17 (137003/Δ1/25-08-2016), την οποία απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ, Ιωάννης Παντής διατηρείται η απαγόρευση, αλλά επέρχονται δύο πολύ σημαντικές αλλαγές ΜΟΝΟ στα Δημοτικά Σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων αναφέρεται:

– Το σχολείο μπορεί να διαθέτει στους μαθητές ανάλογο (με τα κινητά) εξοπλισμό, ο οποίος «χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού»

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιεί τον δικό του ηλεκτρονικό εξοπλισμό και πάλι σύμφωνα με το περιεχόμενο της προηγούμενης παραγράφου.

Η νέα εγκύκλιος ήρθε να διορθώσει τις αστοχίες των προηγούμενων ή καλύτερα να επικαιροποιήσει τις προηγούμενες, μετά από διαμαρτυρίες δασκάλων, αλλά άφησε ακάλυπτους τους καθηγητές. Η κατάσταση λοιπόν για φέτος είναι η ακόλουθη:
Ένας δάσκαλος μπορεί να χρησιμοποιεί τις Τ.Π.Ε. στην αίθουσα, όχι όμως και ένας καθηγητής, ο οποίος αν κάνει κάτι τέτοιο (αν χρησιμοποιήσει έστω και laptop) εμπίπτει σε πειθαρχικό παράπτωμα.

Απίστευτο κι όμως ελληνικό. Διορθώστε με παρακαλώ.

Αδυνατώ ακόμη να πιστέψω ότι η κατάσταση είναι όπως την περιέγραψα. Ελπίζω ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα ευαισθητοποιηθεί συμπεριλαμβάνοντας και τη Β΄θμια Εκπ/ση στη ρύθμιση του 2016. Αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, ελπίζω τουλάχιστον να επέμβει προς την ίδια κατεύθυνση κάποιος επιστημονικός φορέας ή σύλλογος και μάλιστα άμεσα.

Ελλάδα, 2016.
Μανόλης Κουσλόγλου
Φυσικός, MSc

ΠΗΓΗ: eduportal.gr 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...