Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΙΕΠ: Ριζικές αλλαγές σε όλες τις Βαθμίδες της Εκπαίδευσης!




          Σύμφωνα με πληροφορίες της Εφημερίδας των Συντακτών, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προσανατολίζεται σε πολύ σηματικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Οι αλλαγές αυτές έχουν συγκεκριμένη φιλοσοφία και μπορούν να μελετηθούν στο άρθρο της εφημερίδας. Εδώ  αναφέρω πολύ συνοπτικά την πρακτική πλευρά των αλλαγών:
Λύκειο
-          Α’Λυκείου: Διάκρισή της από το υπόλοιπο Λύκειο. Θα αποτελεί συνέχεια του Γυμνασίου, δίχως όμως να εντάσσεται οργανικά σε αυτό
-          Β’ Λυκείου: Περισσότερα μαθήματα επιλογής, όπως Αρχαία ή Μαθηματικά
-          Πρόσβαση στα ΑΕΙ: Συνδυασμός Εθνικού Απολυτηρίου και τεσσάρων μαθημάτων: Νέα, Ιστορία, Μαθηματικά, Αγγλικά.

Γυμνάσιο
-          Αλλαγές σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
-          Αλλαγές στα βιβλία, με πρώτα αυτά των Θρησκευτικών και Ξένων Γλωσσών.
-          Ενοποίηση Αρχαίων και Νέων στο μάθημα της Γλώσσας.
-          Ενοποίηση μαθημάτων Φυσικών Επιστημών
-          Θέσπιση της δίωρης διδασκαλίας σε όλα τα μαθήματα

Δημοτικό
Αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών με έμφαση στα Μαθηματικά και την Ιστορία.
Ποιο συγκεκριμένα:
Μαθηματικά
-          Αλλαγή  των βιβλίων της Β' και Ε' τάξης Δημοτικού.
-          Κατάργηση της επανάληψης θεματικών ενοτήτων κατά τη διαδοχή των τάξεων.
Ιστορία
-          Διδασκαλία θεμάτων του 20ου αιώνα
-          Περιορισμός των επαναλήψεων σε συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους
-          Χρήση πολλαπλών πηγών

Επεξεργασία: Μανόλης Κουσλόγλου
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...