Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

THE TELEGRAPH: Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι η απαγόρευση κινητών από την αίθουσα μπορεί να καταστρέψει την μάθηση

Πριν από λίγες ημέρες μετέφρασα και δημοσίευσα ένα άρθρο της THE GUARDIAN με τίτλο "Τα σχολεία που απαγορεύουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων βλέπουν βελτίωση στην απόδοση των μαθητών τους".

Σύμφωνα με μία ευρείας κλίμακας μελέτης που επικαλείται το άρθρο αυτό, ο μέσος όρος πτώσης της απόδοσης των μαθητών, όταν τους επιτρέπεται να έχουν μαζί τους το κινητό στο σχολείο, κυμαίνεται στο 6,5%. Ωστόσο, το χειρότερο είναι ότι περισσότερο επηρεάζονται από τη χρήση του κινητού στο σχολείο οι πολύ αδύναμοι μαθητές, καθώς και αυτοί που έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Για την ιστορία να αναφέρω, ότι το άρθρο αυτό διαβάστηκε στο blog μου 3.000 φορές!

Ένα άρθρο της επίσης Βρετανικής "THE TELEGRAPH" αυτή τη φορά, έρχεται να περιπλέξει την κατάσταση. Το άρθρο έχει τίτλο "Banning smartphones from classrooms could damage education, warn researchers".

Σύμφωνα με  αυτό, το Department of Education's discipline tsar Tom Bennett ξεκίνησε μία επίσης ευρείας κλίμακας έρευνα για να διαπιστώσει το πώς τα σχολεία θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη συμπεριφορά των μαθητών, συμπεριλαμβανομένου του ερωτήματος για το αν θα ήταν χρήσιμο να απαγορευτεί η χρήση κινητών από τους μαθητές στο σχολείο.

 Η μελέτη αυτή έδειξε λοιπόν ότι οι μαθητές είναι τόσο προσκολλημένοι στα κινητά τους που η απομάκρυνση από αυτά προκαλεί υψηλά επίπεδα άγχους, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την μάθησή τους  και πιθανώς και την βαθμολογία τους.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι  θα ήταν σκόπιμο για τους εκπαιδευτικούς να επιτρέπουν "διαλείμματα τεχνολογίας", ώστε οι μαθητές να μπορούν να στέλνουν μηνύματα και να ελέγχουν τις καταχωρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να ανακουφίζουν τον φόβο τους ότι θα τα χάσουν. Μία μακρά περίοδος αποχωρισμού των μαθητών από το smartphone μπορεί να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη επιθυμία να το χρησιμοποιήσουν και να προκαλέσει συναισθηματικά προβλήματα, περιορίζοντας έτσι την ποιότητα της μάθησης. 


Είναι φανερό από τα συμπεράσματα του άρθρου ότι η χρήση του κινητού, και ιδιαίτερα της ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης, αποτελεί εθισμό και μόνο με μέτρα απεξάρτησης μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Να σημειώσω ότι η μελέτη και τα συμπεράσματα αφορά στη Μ. Βρετανία όπου επιτρέπεται η χρήση των κινητών από τους μαθητές στα σχολεία, αλλά οι σχολικές επιτροπές έχουν το δικαίωμα να περιορίσουν ή να απαγορεύσουν εντελώς τη χρήση τους με δικές τους αποφάσεις.
 

Μανόλης Κουσλόγλου
ΠΗΓΗ:  THE TELEGRAPH
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου