Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

Σχόλια πάνω στην αδυναμία ικανοποίησης των αιτήσεων για επιμόρφωση Β1 Επιπέδου.

Χθες ανακοινώθηκε η παράταση των αιτήσεων συμμετοχής στα προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου, γεγονός που στάθηκε ως αφορμή για την παρέμβαση του Συλλόγου Επιμορφωτών ΤΠΕ-Ε, σχετικά με τα σοβαρότατα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διαδικασία κατάθεσης αιτήσεων (δείτε το πλήρες κείμενο στο eduportal.gr).

Συνοπτικά, αναφέρεται ότι:
  • Οι αιτήσεις συμμετοχής είναι ήδη υπερδιπλάσιες των διαθέσιμων προγραμμάτων. Σε κάποιες περιοχές μάλιστα η ζήτηση ξεπέρασε το 500% (!!). Αυτό συνέβη στις παρακάτω συστάδες:
 Β1.1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ, Στις περιοχές: Έβρου, Καβάλας, Κοζάνης, Πιερίας

Β1.2 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ, Στις περιοχές: Ιωαννίνων, Κοζάνης, Πιερίας

Β1.3 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ, Στις περιοχές: Εύβοιας, Μεσσηνίας

Β1.4 ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Στις περιοχές: Δωδεκανήσου, Εύβοιας, Ηλίας, Μεσσηνίας, Πρέβεζας, Ροδόπης, Χανίων, Χίου

  • Πολλοί συνάδελφοι δεν έχουν την ευκαιρία να καταθέσουν αιτήσεις στον τόπο διαμονής τους. Πιο συγκεκριμένα:
 Β1.1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ Δεν υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα στις περιοχές: Άρτας, Γρεβενών, Δράμας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Ηρακλείου, Θεσπρωτίας, Καρδίτσας, Καστοριάς, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λάρισας, Λασιθίου, Λέσβου, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Ροδόπης, Σάμου, Τρικάλων, Φλώρινας, Φωκίδας, Χανίων, Χίο.

Β1.2 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα στις περιοχές: Αιτωλοακαρνανίας, Γρεβενών, Δυτ. Αττικής, Ευρυτανίας, Ημαθίας, Θεσπρωτίας, Καβάλας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς, Λασιθίου, Μαγνησίας, Πέλλας, Ρεθύμνου, Ροδόπης, Σάμου, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής, Χανίων, Χίου

Ας προχωρήσω σε λίγα σχόλια, με αφορμή την παρούσα κατάσταση, όπως αυτή περιγράφεται πιο πάνω:

1. Οι εκπαιδευτικοί λοιδορούνται για την αδυναμία τους να ενσωματώσουν τις Νέες Τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενώ λοιπόν αυτοί επιδεικνύουν τεράστιο ενδιαφέρον να επιμορφωθούν, το Υπουργείο τους αφήνει στην κυριολεξία ακάλυπτους.

2. Το Υπουργείο συνεχίζοντας τη γνωστή πολιτική των τελευταίων ετών "Δεν πληρώνω - Δεν πληρώνω", έχει καταστήσει ασύμφορη τη διαδικασία της επιμόρφωσης τόσο για τα ΚΣΕ, όσο και για τους πιστοποιημένους επιμορφωτές. Χωρίς χρήματα όμως επιμόρφωση στις ΤΠΕ, απλά δεν γίνεται!

3. Το Υπουργείο αρνούμενο να πιστοποιήσει άμεσα νέους επιμορφωτές, μετατρέπει την ιδιότητα αυτή σε... κλειστό επάγγελμα, λες και οι επιμορφωτές είναι Φαρμακοποιοί ή  Συμβολαιογράφοι. Η ύπαρξη περισσότερων επιμορφωτών θα σήμαινε αυτομάτως μεγαλύτερο ενδιαφέρον για διοργάνωση προγραμμάτων από τα ΚΣΕ και συνεπώς δυνατότητα για επιμόρφωση περισσότερων συναδέλφων

4. Ενώ έχει ανοίξει πραγματικός πόλεμος σχετικά με τη μοριοδότηση των επιμορφώσεων Β' επιπέδου, και υποτίθεται ότι τώρα δίνεται η δυνατότητα σε όλους να επιμορφωθούν και να μοριοδοτηθούν, αυτό πρακτικά δεν συμβαίνει. Έτσι, πολλοί εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να πάρουν μόρια επιμορφωτή Β' Επιπέδου, αφού δεν τους δίνεται η δυνατότητα να πιστοποιηθούν, ενώ πολλοί περισσότεροι συνάδελφοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν τα μόρια της πιστοποίησης Β' επιπέδου. 
Το κωμικοτραγικό είναι ότι το Υπουργείο θα υποστηρίξει ότι... αυτή τη φορά, με τη διοργάνωση Β1 επιπέδου επιμόρφωσης για όλες τις ειδικότητες (;;), δικαιολογείται πλήρως η μοριοδότηση των πιστοποιημένων στις ΤΠΕ.

5. Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο συνεχίζει να προωθεί τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τον ισχύοντα  νόμο αυτές στην ουσία είναι παράνομες στη Β'θμια εκπ/ση (δείτε: Σκηνές καθημερινής, ελληνικής τρέλας: Αποτελεί αδίκημα η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα Σχολεία)

6. Ας κλείσω με ένα ρητορικό ερώτημα: Αλήθεια, τι θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β Eπιπέδου; Τις πραγματικά ΝΕΕΣ Τεχνολογίες, όπως  M-Learning, Αugmented Reality και Virtual Reality; Ή μήπως η επιμόρφωση θα γίνει πάνω στα γνωστά άθλια λογισμικά της δεκαετίας του '90 (τα οποία μάλιστα δεν "τρέχουν" πια σε κανέναν Η/Υ) ή στους πανάκριβους και εντελώς ασύμφορους, υπό οποιαδήποτε οικονομική κατάσταση διαδραστικούς πίνακες;  

Τελικά, όλα τα παραπάνω προβλήματα δεν θα τα πληρώσουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά οι Έλληνες μαθητές. Γιατί στην ουσία, η επιμόρφωση στις ΤΠΕ γίνεται για το δικό τους καλό. Ωστόσο, όπως φαίνεται για ακόμη μια φορά, οι εκπαιδευτικοί θα είναι εκείνοι που θα σηκώσουν το σταυρό των διαμαρτυριών για τον μη εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Χωρίς να φταίνε αυτή τη φορά.

Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ. Προτείνω μία... λύση στο θέμα της μεγάλης ζήτησης: Να γίνουν αποδεκτοί οι τριπλάσιοι εκπαιδευτικοί από τους διαθέσιμους Η/Υ των ΚΣΕ. Όλοι οι εκπαιδευτικοί λοιπόν θα επιμορφωθούν στις ΤΠΕ υπό τις ίδιες συνθήκες που εκπαιδεύονται και οι μαθητές στα εργαστήρια πληροφορικής αρκετών σχολείων... Έτσι, η επιμόρφωση θα αποκτήσει και χαρακτηριστικά βιωματικής μάθησης...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου