Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

WWF: Διαγωνισμός Σχολείων «Πράσινοι Πρωταθλητές». Παράνομος στα σχολεία του φρενοκομείου μας...

Η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση WWF, το British Council, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και και  το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση διοργανώνουν τον εξαιρετικό διαγωνισμό  «Πράσινοι Πρωταθλητές» στον οποίο μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλα τα σχολεία της χώρας.

Απαραίτητο εργαλείο για την ενεργό συμμετοχή στο διαγωνισμό αποτελεί μια εφαρμογή για tablet και smartphones, η GREENSPACES. Eπίσης, θα πρέπει να εφαρμοσθεί η μεθοδολογία BYOD, δηλαδή οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν τις προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές, ώστε να καταγράψουν χώρους αστικού πρασίνου στο κινητό τους, με φωτογραφίες και σχετική αξιολόγηση.

Ο διαγωνισμός "Πράσινοι Πρωταθλητές", εκτός από τα έπαθλα που προσφέρει στους μαθητές και στο σχολείο τους, εκμεταλλεύεται  τις φορητές συσκευές και της συμμετοχική εφαρμογή GREENSPACES, που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό, ώστε να δημιουργηθεί ένας χάρτης με καταγεγραμμένους και αξιολογημένους τους χώρους αστικού πρασίνου όλης της χώρας!

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όλοι οι Έλληνες πολίτες θα μπορούν να αναζητούν και να βρίσκουν χώρους πρασίνου σε οποιαδήποτε πόλη κι αν ζούνε ή επισκέπτονται.

Και όμως, στην παράλογη χώρα στην οποία ζούμε, ο Διαγωνισμός αυτός... ωθεί στην παρανομία την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς

Α) Η χρήση ηλεκτρονικών φορητών συσκευών απαγορεύεται, ακόμη και για εκπαιδευτικούς σκοπούς, στις Εκπαιδευτικές Μονάδες της Β΄θμιας (στα Δημοτικά Σχολεία... επιτρέπεται!)

Β) Η μεθοδολογία BYOD απαγορεύεται αυστηρά σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Με απλά λόγια, οι μαθητές καλούνται να εμπλακούν σε μία αξιοζήλευτη δράση, που όμως είναι παράνομη με βάση την εκπαιδευτική νομοθεσία, εφόσον εμπλακεί ενεργά η Σχολική Μονάδα.

Η κωμικοτραγική κατάσταση περιγράφεται γλαφυρά στο άρθρο της 14 Ιανουαρίου 2017, που είχε δημοσιευθεί στο eduportal.gr με τίτλο: Σκηνές καθημερινής, ελληνικής τρέλας: Αποτελεί αδίκημα η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα Σχολεία.

Το άρθρο αυτό γνωστοποιήθηκε σε υπευθύνους του Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, ενώ έχουν περάσει ήδη τρεις μήνες από τότε, δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα. Αυτό το γεγονός καταδεικνύει ότι η κατάσταση φρενοκομείου που ισχύει αυτή τη στιγμή, δεν οφείλεται σε τραγική αβλεψία του Υπουργείου, αλλά σε τραγικές νοοτροπίες του.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός και οι πολλαπλές ωφέλειές τους για τη χώρα, ίσως βοηθήσει καταρχήν ώστε το σύνολο της Εκπαιδευτικής Κοινότητας να αντιληφθεί την τεράστια ζημιά που γίνεται σε βάρος των Ελλήνων μαθητών λόγω της τυφλής απαγόρευσης χρήσης των φορητών συσκευών, ακόμη και για αποκλειστικά εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Όσον αφορά δε στο Υπουργείο, έχει δύο επιλογές:
- Είτε να αποφασίσει επιτέλους να αλλάξει τον νόμο

- Είτε να διατηρήσει το νόμο ως έχει και:
Α) Να καταγγείλει τη WWF, το British Council, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση για παράνομες πρακτικές και για ώθηση των μαθητών στον ψηφιακό εθισμό.

Β) Να διακόψει άμεσα τις διαδικασίες επιμόρφωσης Β1 επιπέδου των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες, ως εν δυνάμει παράνομες, αφού ενδέχεται οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί να κάνουν το έγκλημα να τις χρησιμοποιήσουν μέσα στην τάξη προς όφελος των μαθητών τους.

Γ) Να απαγορέψει με σχετική εγκύκλιο τις δραστηριότητες των στελεχών του, κυρίως Συμβούλων και Υπευθύνων ΕΚΦΕ, που προωθούν... παρανόμως καινοτόμες πρακτικές, οι οποίες σχετίζονται με την ενσωμάτωση των φορητών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δ) Να επιβάλει αυστηρές ποινές σε όσους εκπαιδευτικούς... δεν χρησιμοποιούν μέσα στην τάξη αποκλειστικά μαυροπίνακα και κιμωλία.

Οι εμπλεκόμενοι κρατικοί (και ιδιωτικοί, αυτή τη φορά) φορείς, θα (ξανα)ενημερωθούν άμεσα για το θέμα. Θα ήταν ωστόσο πραγματικά πολύτιμο, όσοι συνάδελφοι αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και τις συνέπειές του να συνδράμουν προς την κατεύθυνση αυτή.

Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

  1. Σχετικά με τα γραφειοκρατικά έχεις δίκιο αλλά στην εφαρμογή δεν υπάρχει πρόβλημα ας συμμετάσχουμε και ας έλθει ο οποιοσδήποτε να μας καταγγείλει θα έχει μεγάλη πλάκα ....!!!! και αποτέλεσμα..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Καταρχήν, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα γιατί έτσι κι αλλιώς η διαδικασία διεξάγεται έξω από τους χώρους των Σχολικών Μονάδων. Ωστόσο, είμαι ακριβώς της ίδιας λογικής με σένα!
      Το βασικό πρόβλημα με τις φορητές συσκευές είναι ότι το Υπουργείο προκαλεί την παρανομία, εν γνώσει του: Διατηρεί έναν νόμο που απαγορεύει τα πάντα και έτσι έχει την ησυχία του. Από την άλλη προωθεί και επίσημα τη χρήση τους με διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες.
      Δεν θα μου κάνει καμία απολύτως αν κάποια μέρα το Υπουργείο βραβεύσει κάποιον συνάδελφο ή Σχολική Μονάδα για καλές πρακτικές με τη χρήση κινητών, ενώ το ίδιο Υπουργείο έχει "απαγορέψει" τη χρήση τους.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...