Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μήπως τελικά δεν είναι απαραίτητο να κλείνουμε τα κινητά μας στο αεροπλάνo;

Σήμερα θυμήθηκα ένα άρθρο που είχα διαβάσει πριν από μερικά χρόνια και αφορούσε το θέμα της χρήσης κινητών κατά τη διάρκεια της πτήσης.  Το άρθρο είχε γραφτεί στην Καθημερινή το 2013, επρόκειτο για αναπαραγωγή αντίστοιχου άρθρου των New York Times, και από όσο γνωρίζω, οι διαπιστώσεις δεν έχουν αλλάξει από τότε. Το αντίθετο μάλιστα: Τα κινητά, αλλά και τα αεροσκάφη έχουν γίνει πιο ασφαλή σε θέματα ακτινοβολίας και τηλεπικοινωνιών.
Βρήκα ξανά το άρθρο, αυτή τη φορά σε ηλεκτρονική μορφή, και το παραθέτω αυτούσιο:

-----------------------------
Την περασμένη χρονιά τα αεροπορικά ταξίδια, συνοδεία ηλεκτρονικών συσκευών (κινητών τηλεφώνων, ταμπλετών, αναγνωστών), αποδείχθηκαν επικίνδυνα. Τον Σεπτέμβριο ένας επιβάτης συνελήφθη στο Ελ Πάσο επειδή αρνήθηκε να θέσει εκτός λειτουργίας το κινητό του κατά την προσγείωση, ενώ το ίδιο συνέβη τον Οκτώβριο στο Σικάγο, όταν ένας άνδρας που χρησιμοποιούσε το iPad του κατά τη διάρκεια της απογείωσης αρνήθηκε να το σβήσει. Τον Νοέμβριο περιπολικά εφόρμησαν στον διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου LaGuardia και περικύκλωσαν αεροσκάφος σαν να βρίσκονταν στο εσωτερικό του τρομοκράτες. Τελικά οι αστυνομικοί συνέλαβαν έναν τριαντάχρονο άνδρα που δεν ήθελε να θέσει εκτός λειτουργίας το κινητό του.

Ποιος φταίει για όλα αυτά; Οι ευθύνες δεν πρέπει να βαρύνουν αποκλειστικά τους ταξιδιώτες αλλά και τους ρυθμιστικούς φορείς όπως την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) που εξακολουθεί να επιβάλλει απαγόρευση στη χρήση τέτοιων συσκευών με βάση μια αναπόδεικτη θεωρία που θέλει τη λειτουργία του αεροσκάφους να επηρεάζεται από τα ηλεκτρομαγνητικά τους κύματα. Οποια προσπάθεια συζήτησης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ μοιάζει με προσπάθεια διαπραγμάτευσης με εξεγερμένο έφηβο. Παρότι η υπηρεσία δεν διαθέτει την παραμικρή επιστημονική απόδειξη ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές μπορούν να επηρεάσουν τα συστήματα του αεροσκάφους, εξακολουθεί να επιμένει στην απαγόρευση προκαλώντας άνευ λόγου πανικό σε εκατομμύρια επιβατών.

Δύο διαφορετικές απόψεις
Προ έτους, ο Λες Ντορ, εκπρόσωπος Τύπου του FAA, δήλωσε ότι η υπηρεσία είναι ιδιαίτερα προσεκτική αφού δεν διαθέτει αδιάσειστες αποδείξεις ότι η χρήση των συσκευών είναι ακίνδυνη. Ενας άλλος λόγος που επιμένει στην απαγόρευση είναι επειδή οι επιβάτες πρέπει να προσέχουν τις οδηγίες ασφαλείας κατά την απογείωση. Γιατί, όμως, ο επιβάτης μπορεί να διαβάσει ένα βιβλίο εκείνες τις ώρες, αλλά δεν πρέπει να το κάνει στην ηλεκτρονική του μορφή; Άλλος αξιωματούχος της υπηρεσίας υποστηρίζει ότι το iPad ή άλλοι ηλεκτρονικοί αναγνώστες εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητικά κύματα ικανά να διακόψουν την πτήση. Ωστόσο, ο FAA ανακοίνωσε ότι οι πιλότοι μπορούν να χρησιμοποιούν iPad στο πιλοτήριο αντί των έντυπων εγχειριδίων.

Η υπηρεσία, για να δικαιολογήσει αυτή τη διάκρισή της, δήλωσε ότι «δύο iPad είναι κάτι πολύ διαφορετικό από διακόσιες τέτοιες συσκευές που λειτουργούν ταυτόχρονα».

Ωστόσο, ειδικοί στα EMT Labs, ένα ανεξάρτητο εργαστήριο στην Καλιφόρνια, λένε ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπουν δύο ή διακόσιες συσκευές. «Η ηλεκτρομαγνητική ενέργεια δεν προστίθεται», εξηγεί ο Κέβιν Μπόντμαν, διευθυντής ελέγχων στα ΕΜΤ Labs.

Φυσικά, δεν πρέπει να υπάρχουν φόβοι ότι μια τέτοια συσκευή θα σπάσει εν πτήσει ή θα τραυματίσει κάποιον επιβάτη. Τα Kindles ζυγίζουν 170 γραμμάρια, ενώ η σκληρόδετη βιογραφία του Στιβ Τζομπς περισσότερο από ένα κιλό. Σίγουρα πολλοί θα επέλεγαν, αν έπρεπε, να δεχθούν χτύπημα στο κεφάλι από ένα iPad mini, παρά από ένα τόμο 650 σελίδων.

Επαναξιολόγηση
Τον Οκτώβριο, έπειτα από μήνες πιέσεων από τα ΜΜΕ και την κοινή γνώμη, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι θα επαναξιολογήσει τις διάφορες αποφάσεις και πολιτικές σχετικά με τη χρήση τέτοιων συσκευών εν πτήσει, αφού η ειδική επιτροπή που θα συσταθεί μελετήσει την ετήσια έκθεση της NASA σχετικά με τις ηλεκτρονικές παρεμβολές που προκαλούν. Μέχρι στιγμής κανένα από τα καταγραφέντα επεισόδια δεν παρέχει επιστημονικές αποδείξεις για την επίδραση αυτών των συσκευών στα συστήματα του αεροσκάφους.

Μία εβδομάδα αργότερα, γερουσιαστής του Δημοκρατικού Κόμματος από το Μιζούρι απέστειλε επιστολή στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σημειώνοντας ότι η κοινή γνώμη αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό τις απαγορεύσεις και ότι η ίδια θα αναζητούσε νομικές λύσεις εάν η απελευθέρωση της χρήσης τους δεν προχωρούσε.

Η αλήθεια είναι ότι εάν τα πράγματα δεν προχωρήσουν, θα υπάρξει θερμό επεισόδιο και βαρύς τραυματισμός επειδή κάποιος επιβάτης δεν θα θέσει εκτός λειτουργίας το κινητό του κατά την απογείωση. Κι αυτό δεν θα συμβεί επειδή η συσκευή δημιουργεί παρεμβολές στα συστήματα του αεροσκάφους. Θα συμβεί επειδή κάποιος επιβάτης θα ξυλοφορτώσει τον διπλανό του πιστεύοντας ότι προστατεύει την πτήση από έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη που εκπέμπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα λιγότερα από μια αριθμομηχανή τσέπη
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...