Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

9o Πανελλήνιο Συνέδριο Σύρου: "Εκμετάλλευση των ενσωματωμένων αισθητήρων των smartphones σε πειράματα Φυσικών Επιστημών"


Από τη φετινή σχολική χρονιά 2016-17, βρίσκεται σε εξέλιξη μία προσπάθεια διερεύνησης και μελέτης της ένταξης των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για τον σκοπό αυτό ελέγχονται όσο το δυνατό περισσότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση φορητών συσκευών στην τάξη, ενώ ταυτόχρονα εξετάζονται με υπεύθυνο και πολύ προσεκτικό τρόπο όλες οι δυνατότητες εκμετάλλευσής τους.

Ο σκοπός δε αυτού του Blog είναι να ενημερώνει τους συναδέλφους σχετικά με την προσπάθεια αυτή, αλλά και σχετικά με τις εξελίξεις, τόσο στη χώρα μας, όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Στο πλαίσιο αυτό,  να ενημερώσω ότι στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, που θα πραγματοποιηθεί στη Σύρο, θα παρουσιαστεί η εισήγηση: "Εκμετάλλευση των ενσωματωμένων αισθητήρων των smartphones σε πειράματα Φυσικών Επιστημών - Μελέτη περίπτωσης στη Φυσική Β' Γυμνασίου" (Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σάββατο 29 Απριλίου, στις 13:30). 

Πρόκειται ενδεχομένως για την πρώτη καταγεγραμμένη εφαρμογή χρήσης smartphones στη διδασκαλία της Φυσικής σε ελληνικό Γυμνάσιο και πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016, στα τμήματα της Β' Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Καβάλας.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσουν σε επερχόμενα Συνέδρια οι ανακοινώσεις άλλων τριών εισηγήσεων, που θα συνδέονται με αντίστοιχες δραστηριότητες του 3ου Γυμνασίου Καβάλας, κατά το σχολικό έτος 2016-17. 

Με αυτόν τον τρόπο, τους επόμενους μήνες θα έχουν καταγραφεί και κοινοποιηθεί επίσημα προς τους συναδέλφους που έχουν εκφράσει έντονο σχετικό ενδιαφέρον, αρκετές πρακτικές εφαρμογές και εμπειρίες από την ένταξη φορητών συσκευών στη διδακτική διαδικασία, καλύπτοντας πλέον ένα σχετικά ευρύ φάσμα χρήσης τους ως:

Α) Πειραματικές διατάξεις
Β) Υπολογιστικά εργαλεία
Γ) Μέσα διασύνδεσης και συνεργασίας Εκπαιδευτικού/μαθητών.

Η γνώση θα διαχέεται συνεχώς, καθώς υπάρχει η βεβαιότητα ότι η συνεργασία με συναδέλφους που έχουν παρόμοια, κοινά  ενδιαφέροντα θα οδηγήσει σε εξαιρετικά σημαντικά αποτελέσματα, στο άμεσο μέλλον.
 

Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ.  Να σημειωθεί ότι η χρήση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών στο 3ο Γυμνάσιο Καβάλας, γίνεται αποκλειστικά στο πλαίσιο της διδασκαλίας Φυσικής και χωρίς χρήση οποιασδήποτε μορφής δικτύου, ενώ απαγορεύεται αυστηρά η χρήση τους για οποιονδήποτε άλλο σκοπό.
Επίσης, η εκμετάλλευση φορητών συσκευών γίνεται περίπου μόνο στο 5% των μαθημάτων και σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, καθώς το συντριπτικό μέρος της διδασκαλίας διεξάγεται με πειράματα με απλά υλικά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...