Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

9o Πανελλήνιο Συνέδριο Σύρου: "Εκμετάλλευση των ενσωματωμένων αισθητήρων των smartphones σε πειράματα Φυσικών Επιστημών"


Από τη φετινή σχολική χρονιά 2016-17, βρίσκεται σε εξέλιξη μία προσπάθεια διερεύνησης και μελέτης της ένταξης των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για τον σκοπό αυτό ελέγχονται όσο το δυνατό περισσότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση φορητών συσκευών στην τάξη, ενώ ταυτόχρονα εξετάζονται με υπεύθυνο και πολύ προσεκτικό τρόπο όλες οι δυνατότητες εκμετάλλευσής τους.

Ο σκοπός δε αυτού του Blog είναι να ενημερώνει τους συναδέλφους σχετικά με την προσπάθεια αυτή, αλλά και σχετικά με τις εξελίξεις, τόσο στη χώρα μας, όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Στο πλαίσιο αυτό,  να ενημερώσω ότι στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, που θα πραγματοποιηθεί στη Σύρο, θα παρουσιαστεί η εισήγηση: "Εκμετάλλευση των ενσωματωμένων αισθητήρων των smartphones σε πειράματα Φυσικών Επιστημών - Μελέτη περίπτωσης στη Φυσική Β' Γυμνασίου" (Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σάββατο 29 Απριλίου, στις 13:30). 

Πρόκειται ενδεχομένως για την πρώτη καταγεγραμμένη εφαρμογή χρήσης smartphones στη διδασκαλία της Φυσικής σε ελληνικό Γυμνάσιο και πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016, στα τμήματα της Β' Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Καβάλας.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσουν σε επερχόμενα Συνέδρια οι ανακοινώσεις άλλων τριών εισηγήσεων, που θα συνδέονται με αντίστοιχες δραστηριότητες του 3ου Γυμνασίου Καβάλας, κατά το σχολικό έτος 2016-17. 

Με αυτόν τον τρόπο, τους επόμενους μήνες θα έχουν καταγραφεί και κοινοποιηθεί επίσημα προς τους συναδέλφους που έχουν εκφράσει έντονο σχετικό ενδιαφέρον, αρκετές πρακτικές εφαρμογές και εμπειρίες από την ένταξη φορητών συσκευών στη διδακτική διαδικασία, καλύπτοντας πλέον ένα σχετικά ευρύ φάσμα χρήσης τους ως:

Α) Πειραματικές διατάξεις
Β) Υπολογιστικά εργαλεία
Γ) Μέσα διασύνδεσης και συνεργασίας Εκπαιδευτικού/μαθητών.

Η γνώση θα διαχέεται συνεχώς, καθώς υπάρχει η βεβαιότητα ότι η συνεργασία με συναδέλφους που έχουν παρόμοια, κοινά  ενδιαφέροντα θα οδηγήσει σε εξαιρετικά σημαντικά αποτελέσματα, στο άμεσο μέλλον.
 

Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ.  Να σημειωθεί ότι η χρήση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών στο 3ο Γυμνάσιο Καβάλας, γίνεται αποκλειστικά στο πλαίσιο της διδασκαλίας Φυσικής και χωρίς χρήση οποιασδήποτε μορφής δικτύου, ενώ απαγορεύεται αυστηρά η χρήση τους για οποιονδήποτε άλλο σκοπό.
Επίσης, η εκμετάλλευση φορητών συσκευών γίνεται περίπου μόνο στο 5% των μαθημάτων και σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, καθώς το συντριπτικό μέρος της διδασκαλίας διεξάγεται με πειράματα με απλά υλικά.