Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εφαρμογές Mobile Learning: Το μέλλον της εκπαίδευσης;

Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές μέσω ψηφιακών φορητών συσκευών προσφέρουν πολλά οφέλη στους μαθητές, όπως, μεταξύ άλλων, το ότι είναι βολικές και διασκεδαστικές. Με δεδομένο ότι οι φορητές συσκευές παίρνουν τα ηνία από τους Η/Υ σε όρους χρηστότητας, θα μπορούσαν άραγε αυτές οι εφαρμογές να αποτελέσουν το μέλλον της εκπαίδευσης;

Για πρώτη φορά στην ιστορία, η χρήση φορητών συσκευών ξεπέρασε αυτήν των επιτραπέζιων Η/Υ, αποδεικνύοντας την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας. Τον Οκτώβριο του 2016, το 51,3% των επισκέψεων σε ιστοσελίδες πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πριν από τρία χρόνια ήταν κάτω από 25%, ενώ το 2010 μόλις το 5%. Πρακτικά,  τα κινητά τηλέφωνα αντιπροσωπεύουν το 46,5% της συνολικής κίνησης στο διαδίκτυο ενώ οι ταμπλέτες το 4,7%.

Καθώς οι φορείς κινητής τηλεφωνίας επικεντρώνονται στη βελτίωση των υπηρεσιών τους, ώστε αυτές να είναι υψηλών ταχυτήτων και προσβάσιμες από κάθε τόπο, η αγορά φορητών συσκευών είδε τα κινητά τηλέφωνα να γίνονται για τους περισσότερους ανθρώπους, ο πιο σημαντικός ή ακόμη και ο μοναδικός Η/Υ τους.

Όσον αφορά στην εκπαίδευση, η χρήση κινητών και ταμπλετών γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής. Σπουδαστές και μαθητές εξοικειώνονται εύκολα και μπορούν να χρησιμοποιούν τις σχετικές εφαρμογές, ενώ πολλοί από αυτούς απολαμβάνουν την ευελιξία της μάθησης, όποτε και εφόσον την επιζητούν, μακριά από τα θρανία τους και τους επιτραπέζιους υπολογιστές.

Μαθαίνοντας μέσω εφαρμογών για κινητά και ταμπλέτες, οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας αλλάζουν, καθώς οι μαθητές επιθυμούν περισσότερο πλέον να μαθαίνουν μέσω εφαρμογών που μπορούν να καταλάβουν και να χρησιμοποιήσουν. Εδώ, ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά στα πλεονεκτήματα της μάθησης μέσω εφαρμογών που είναι φτιαγμένες για φορητές συσκευές και εξετάζουμε αν αυτές θα μπορούσαν να αποτελέσουν το μέλλον της εκπαίδευσης.
  
Οργάνωση και προσβασιμότητα
Παλαιότερα, πριν φτάσουν οι μέρες της προηγμένης τεχνολογίας και των υπολογιστών, η μάθηση γινόταν μέσω βιβλίων και εκτεταμένων κειμένων. Κάθε σπουδαστής ήταν υπεύθυνος για πολυάριθμα έγγραφα που θα μπορούσαν να χαθούν πολύ εύκολα, για να μην αναφέρουμε τον κόπο μεταφοράς τους από τόπο σε τόπο, από το σπίτι στο σχολείο για παράδειγμα.

Η μάθηση μέσω ψηφιακών φορητών συσκευών (mobile learning) ωστόσο, επιτρέπει τη μάθηση με ένα έξυπνο και συστηματικό τρόπο. Τα αρχεία φυλάσσονται online με έναν οργανωμένο τρόπο και είναι εύκολα προσβάσιμα στους εκπαιδευόμενους. Ό,τι χρειάζονται αυτοί είναι διαθέσιμο σε μία συσκευή κι δεν χρειάζεται να βασίζονται σε διαλέξεις και μαθήματα.

Ψυχαγωγία και μάθηση
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους μάθησης που επικεντρώνονται καθαρά στην ακουστική μάθηση, οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες ενσωματώνουν οπτικές, ακουστικές και κιναισθητικές μεθόδους μάθησης. Χρησιμοποιώντας αυτούς τους τρεις τύπους διδασκαλίας, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν και ψυχαγογούνται ταυτόχρονα, γεγονός που οδηγεί σε μια πιο αποδοτική διατήρηση της πληροφορίας που λαμβάνουν.

Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η εκμάθηση που γίνεται μέσω εφαρμογών για ψηφιακές φορητές συσκευές, ψυχαγωγεί τους εκπαιδευόμενους. Αυτές οι εφαρμογές παρέχουν στους χρήστες μια βελτιωμένη μαθησιακή εμπειρία σε σχέση με τα κλασσικά μαθήματα και τις εργασίες για το σπίτι. Όταν μάλιστα οι εφαρμογές αυτές συνδυαστούν με δύσκολα μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, η φυσική και η χημεία, ενθαρρύνουν τους μαθητές να βρούνε ενδιαφέρον σε επιστημονικά πεδία που στο παρελθόν τους δυσκόλευαν. 

Ευεργετικές για όλους τους χρήστες
Ενώ οι εφαρμογές για κινητά και ταμπλέτες είναι σίγουρα ευεργετικές για τους χρήστες, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς μπορούν επίσης να ωφεληθούν από τα πλεονεκτήματά τους. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότερα μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτές τις εφαρμογές για να οργανώσουν τα μαθήματά τους και να σχεδιάσουν αλληλεπιδραστικές τάξεις.  Οι εφαρμογές είναι επίσης εύκολο να τροποποιηθούν, να αλλάξουν και να ενημερωθούν, ωθώντας στην ουσία όλους τους χρήστες να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στη μαθησιακή διαδικασία. 
Συνολικά, είναι βέβαιο ότι οι εφαρμογές μάθησης βελτιώνουν την αυτοεκπαίδευση, καθώς είναι  βολικές, εύκολο να κατέβουν από το διαδίκτυο και παρέχουν μια σειρά από διαφορετικές μορφές μάθησης, μέσα και έξω από την τάξη. 

Όσο πιο ενθουσιώδεις είναι οι άνθρωποι με την μάθηση, τόσο περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες αποκτούν. Μπορούν λοιπόν οι εφαρμογές για φορητές συσκευές να είναι το μέλλον της μάθησης; Πιστεύουμε πως ναι...

ΠΗΓΕΣ
Virtual College
The MOON Technolabs
The Telegraph




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...