Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκτίμηση για τη διαμόρφωση των βάσεων

Σήμερα, Τετάρτη 19 Ιουλίου δημοσιεύτηκε στη Ναυτεμπορική μια ιδιαίτερα αξιόπιστη εκτίμηση της διαμόρφωσης των βάσεων από τον συνάδελφο και ερευνητή Στράτο Στρατηγάκη.

Κάποιες συνοπτικές παρατηρήσεις, ανά πεδίο:

1ο πεδίο: Προβλέπεται μεγάλη αύξηση των βάσεων εισαγωγής, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνάει κατά πολύ τα 500 μόρια. 

2ο πεδίο: Οι προβλέψεις έρχονται σε μεγάλη αντίθεση με τις παλαιότερες, υπερβολικές, εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για τεράστια πτώση στις Πολυτεχνικές Σχολές, που θα άγγιζε τα 2.000 μόρια και μικρότερη στις υπόλοιπες Σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ. 
Φαίνεται λοιπόν ότι ενώ θα υπάρξει πτώση στις Πολυτεχνικές Σχολές, η οποία δεν θα ξεπερνάει τα 500 μόρια, και μία αρκετά μικρότερη στα Τμήματα των ΑΕΙ, θα υπάρξει πολύ μεγάλη άνοδος σε πολλά Τμήματα των ΤΕΙ.  Η άνοδος αυτή θα αγγίζει και θα ξεπερνάει σε κάποιες περιπτώσεις, τα 1000 μόρια.

3ο πεδίο: προβλέπεται άνοδος σε όλες τις Σχολές. Το μέγεθος της ανόδου, που έχει πολύ μεγάλο εύρος, εξαρτάται από το εκάστοτε Τμήμα.

4ο πεδίο: προβλέπεται πολύ μεγάλη άνοδος, που αγγίζει ή ξεπερνάει τα 1000 σε όλα τα Τμήματα. Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί ότι ακόμη και με αυτήν την τεράστια άνοδο, για να γίνει κάποιος νηπιαγωγός, αρκεί να περάσει τη βάση στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

5ο πεδίο: Μεγάλη πτώση των βάσεων, με μικρές εξαιρέσεις, η οποία φτάνει σε πολλές περιπτώσεις τα 1000 μόρια.

Μπορείτε να βρείτε την πρόβλεψη των βάσεων εδώ: Εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση των βάσεων.

Μπορείτε να διαβάσετε την εκτίμηση για τους λόγους της διαμόρφωσης των φετινών βάσεων στη Ναυτεμπορική

Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...