Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βασικά σημεία/Σχολιασμός της πρότασης του Υπουργείου για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού έργου




Την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, στις 12:30, στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων πραγματοποιείται ημερίδα για την παρουσίαση της πρότασης με θέμα: "Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου"

Κάποια βασικά σημεία είναι τα ακόλουθα:

Ενδυναμώνεται η αυτοδυναμία της Περιφέρειας, αλλά και της Σχολικής Μονάδας
Κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια μπορεί να προσαρμόζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που εκπορεύονται από το ΥΠΠΕΘ στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των σχολικών της μονάδων της. Επιπλέον, οι σχολικές μονάδες μπορούν να καθορίζουν τα σημεία έμφασης και να τα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους, τεκμηριώνοντας τις επιλογές τους με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Επίσης, υιοθετείται και εφαρμόζεται ο θεσμός του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο του οποίου τα μέλη της σχολικής κοινότητας συνδιαμορφώνουν τους κανόνες της σχολικής ζωής. Τέλος, ενδυναμώνεται το σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχει και η τοπική κοινωνία.

Σχόλιο: Για πρώτη φορά αποκτά ουσιαστικό περιεχόμενο η έννοια της "αυτοδυναμίας της σχολικής μονάδας"


- Θεσμοθετείται η Ομάδα Σχολείων
Γειτονικά σχολεία συγκροτούν ομάδες, συνεργάζονται και συνδιαμορφώνουν κοινές δράσεις.

Σχόλιο:  Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η συνεργασία χωροταξικά "ανταγωνιστικών" σχολικών μονάδων κάτω από τις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης και μείωσης του αριθμού των μαθητών. Μάλλον γίνεται το πρώτο βήμα για μια ευρείας κλίμακας διαδικασία συγχωνεύσεων Σχολικών Μονάδων  


- Προγραμματισμός και Αποτίμηση του εκπαιδευτικού Έργου σε κάθε Σχολική Μονάδα

Σχόλιο: Ξεκινάει η Αυτοαξιολόγηση


- Ιδρύονται τα ΠΕΚΕΣ 
Ο Οργανωτικός Συντονιστής των Εκπαιδευτικών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), που θα λειτουργούν σε Περιφερειακό επίπεδο, βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με το ΙΕΠ, προκειμένου για τον συντονισμό του Περιφερειακού και Εθνικού Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. 

Σχόλιο: Δημιουργείται ένας ουσιαστικός δίαυλος ΙΕΠ - Περιφέρειας 


- Ιδρύονται τα ΚΕΣΥ
Τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) θα ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των υφιστάμενων δομών ΚΕΔΔΥ, ΣΣΝ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τα οποία και καταργούνται, και θα εδρεύουν στις έδρες των υφιστάμενων ΚΕΔΔΥ.

Σχόλιο: Φαίνεται ότι μειώνεται η πολυδιάσπαση των βασικών δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Ωστόσο, ποιος είναι άραγε ο λόγος "συστέγασης" δομών που έχουν πολύ διαφορετικούς και διακριτούς μεταξύ τους ρόλους; (π.χ. ΚΕΔΔΥ και ΚΕΠΛΗΝΕΤ)


Καταργούνται τα ΕΚΦΕ
Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) ενσωματώνονται στα Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ), τα οποία θα υποστηρίζουν το σύνολο των σχολικών μονάδων Α'θμιας και Β'θμιας Εκπ/σης

Σχόλιο: Νομοτελειακή κατάληξη των ΕΚΦΕ, καθώς τα τελευταία χρόνια υποστήριζαν δράσεις που αφορούσαν στη διάδοση των Φυσικών Επιστημών τόσο στην Α'θμια όσο και στη Β'θμια Εκπ/ση.  

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε τη γενική εισήγηση της Ημερίδας:

Μανόλης Κουσλόγλου 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...