Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Mobile Learning in Science: A Study in Secondary Education in Greece


Το περιοδικό "Creative Education" (Vol. 10 No 6, June 2019, pp 1271-1284) του "Sceintific Recearch, An Academic Publisher", δημοσίευσε το επιστημονικό άρθρο μας (Kleopatra Nikolopoulou, Manolis Kousloglou) με τίτλο: "Mobile Learning in Science: A Study in Secondary Education in Greece".

Πρόκειται για μια μελέτη μικρής κλίμακας από την Ελλάδα, με παραδείγματα μαθησιακών δραστηριοτήτων που υποστηρίζονται από την φορητή ψηφιακή τεχνολογία στις Φυσικές Επιστήμες, στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, εξετάζονται μελέτες για την εκμάθηση των Φυσικών Επιστημών με την φορητή τεχνολογία, ενώ παρουσιάζεται το πλαίσιο του mobile learning στην Ελλάδα.

Η δημοσίευση είναι πολύ σημαντική, καθώς γνωστοποιούνται σε διεθνές επίπεδο πλέον κάποιες από τις πρακτικές mobile learning του 3ου Γυμνασίου Καβάλας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται εκτεταμένη αναφορά στις πρακτικές που εφαρμόσθηκαν για τη διδασκαλία και μελέτη:
  • Της Μέσης Ταχύτητας (Β' Γυμνασίου), με τη χρήση tablets και smartphones ως πειραματικών συσκευών.
  • Της ηλέκτρισης με επαγωγή (Γ' Γυμνασίου), με τη χρήση προσομοιώσεων σε tablets
  • Του ηλεκτρικού φορτίου (Γ' Γυμνασίου), με την εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας (A.R.) και χρήση προσομοίωσης.
Να υπογραμμισθεί ότι η μελέτη είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας μηνών με την εξαιρετική συνάδελφο Κλεοπάτρα Νικολοπούλου, του Τμήματος Αγωγής του Ε.Κ.Π.Α.

Το άρθρο είναι προσβάσιμο στη διεύθυνση:



Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ. Με το νέο σχολικό έτος αναμένονται και άλλες σημαντικές συνεργασίες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...