Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Λίγα σχόλια για την Ε.Ε.Φ. και τους Φυσικούς


Πριν από λίγο κοινοποίησα το άρθρο "Σχόλια πάνω στα Θέματα της Α' Φάσης του πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής 2017 της ΕΕΦ, για μαθητές Δημοτικού", από το eduportal.gr στο Blog μου. Με την ευκαιρία αυτή, αποφάσισα να γράψω λίγα επιπλέον σχόλια, γιατί πνίγομαι στην κυριολεξία:
Α) Πέρυσι η ΕΕΦ δίδαξε σε μαθητές Δημοτικού ότι η Πυρηνική Ενέργεια είναι μια καθαρή ενέργεια (σε ερώτηση κλειστού τύπου, ώστε οι μαθητές να μη μπορούν να επιχειρηματολογήσουν, ή να βάλουν έναν "αστερίσκο", ας πούμε), αλλά και ότι, όταν ανοίγουμε την πόρτα το χειμώνα, δεν μπαίνει κρύο στο δωμάτιο (το σωστό, ότι δηλαδή ΝΑΙ μπαίνει κρύος αέρας στο δωμάτιο το γνώριζε και η γιαγιά μου, αλλά όχι οι εκπρόσωποι των Ελλήνων Φυσικών...). Για το πρώτο θέμα πλακώθηκε, όπως το γράφω, με τον τότε Υπουργό Περιβάλλοντος και για το δεύτερο... με μένα (οκ, αυτό το δεύτερο δεν ήταν τίποτα σοβαρό)

Β) Φέτος τα θέματα της ΣΤ’ Δημοτικού διατυπώθηκαν με τόση προχειρότητα, που έχασαν, κατά την άποψή μου, την επιστημονική τους εγκυρότητα. Διότι, ακόμη κι αν θέλει να απλοποιήσει κάποιος ένα θέμα δεν το παραποιεί. Φέτος, ούτε ένα θέμα από τα τέσσερα δεν ήταν απολύτως σωστό... Για όνομα του Θεού!

Γ) Όταν ένας Επιστημονικός Φορέας δίνει θέματα σε μικρούς μαθητές, στο πλαίσιο ενός Πανελλήνιου Διαγωνισμού, εκτίθεται στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία επιτρέπεται να τον κρίνει... Επίσης, όποιος αρθρογραφεί σχολιάζοντας τα θέματα, εκτίθεται εξίσου στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα... Μπορεί να κριθεί λοιπόν, το ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο…

Δ) Ο επίσημος εκπρόσωπος των Ελλήνων Φυσικών, η ΕΕΦ, οφείλει να γνωρίζει ποια από τα παραδείγματα που περιέχονται στο βιβλίο των Φυσικών του Δημοτικού είναι απολύτως σωστά και ποια όχι, και να επιλέγει αυτά που είναι αδιαμφισβήτητα. Να ενημερώσω αντίστοιχα, ότι το βιβλίο Φυσικής Προσανατολισμού της Γ' Λυκείου αναφέρει παραδείγματα Bernoulli, που στην πραγματικότητα δεν είναι σωστά. Τα βάζουμε στις Πανελλαδικές επειδή... "το λέει το βιβλίο"; Όχι βέβαια!

Ε) Είναι απορίας άξιο, το πώς εγώ, ένας απλός φυσικός Γυμνασίου διαπίστωσα με μία ανάγνωση τόσες ασάφειες και αστοχίες, που δεν μπόρεσε να δει ολόκληρη επιτροπή επιστημόνων. Είναι δυνατόν; Ποια ήταν αυτή η Επιτροπή που έβαλε τα θέματα;

ΣΤ) Ωστόσο, δεν ρίχνω το φταίξιμο σε αυτούς που έβαλαν τα θέματα. Την ευθύνη φέρουν αυτοί που τους όρισαν και που δεν έθεσαν δικλίδες ασφαλείας ώστε να μην εκτεθούν αυτοί οι συνάδελφοι και μαζί τους το σύνολο των Φυσικών...
 
Ζ) Ρίχνοντας μια ματιά στα θέματα της Ε' Δημοτικού, διαπίστωσα, σε αντίθεση με την προχειρότητα αυτών της ΣΤ', ότι ήταν μια χαρά! (Ένα θεματάκι βρήκα άστοχο, αλλά αξίας 0,2 μονάδων. Ανάξιο λόγου). ΑΡΑ, ΝΑΙ γίνεται να βάλει κανείς θέματα σωστά διατυπωμένα και δίχως παρανοήσεις σε μικρούς μαθητές.

Η) Για μένα η μεγαλύτερη ντροπή δεν είναι η ΕΕΦ. Είναι όσοι δεν μιλάνε. Όσοι δεν ασκούνε κριτική. Όσοι αποστασιοποιούνται. Στο κάτω - κάτω, η ΕΕΦ κάνει μεγάλα λάθη μεν, αλλά βρέθηκε κάποιος μέσα εκεί να τραβήξει ένα αυτί; Πώς θα συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους αυτοί που τα κάνουν, όταν κανείς δεν τους το λέει; Ή πώς θα σταματήσουν να κάνει λάθη η ΕΕΦ, όταν δεν τα πληρώνει; Και ποιος εκτίθεται τελικά από αυτές τις αστοχίες, δέκα εκπρόσωποι της ΕΕΦ ή όλοι μας;

Θ) Έχοντας πλήρη επίγνωση της κατάστασης, αλλά και κάποιων άξιων συναδέλφων στους κόλπους της ΕΕΦ, είμαι βέβαιος ότι... ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ: Ποτέ δεν ξαναδόθηκαν τέτοια θέματα και, το σπουδαιότερο, φαίνεται ότι ποτέ δεν θα ΞΑΝΑΔΟΘΟΥΝ.

Ι) Κλείνοντας, να πω το εξής: Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών είναι ο Επιστημονικός και συνδικαλιστικός φορέας μας. Πρέπει να είναι ΔΥΝΑΤΟΣ, αλλά και ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ και ΕΓΚΥΡΟΣ. Όσο δεν φέρει τα δύο τελευταία χαρακτηριστικά, δεν θα φέρει ούτε το πρώτο από αυτά. Ελπίζω να το συνειδητοποιήσουν αυτό όσο το δυνατόν περισσότεροι, όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Μανόλης Κουσλόγλου
Φ Υ Σ Ι Κ Ο Σ