Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η χρήση φορητών συσκευών από τους μαθητές για εκπαιδευτικούς σκοπούς περιορίζει την απόσπαση που αυτές προκαλούν




Το κλισέ περί αγάπης των νέων για τα τηλέφωνα ανάγεται πολύ πίσω, στην εποχή των τηλεφώνων με περιστρεφόμενα καντράν. Για τον νέο του 21ο αιώνα, το τηλέφωνο αυτό είναι το smartphone που διαθέτει συνεχή σύνδεση στο internet.

Στην σημερινή εποχή όπου τα σχολεία αναζητούν ψηφιακά εργαλεία για να προσφέρουν πιο ενεργή και δραστική μάθηση, είναι σωστό να ζητούν από τους μαθητές τους να αφήνουν τα κινητά στο σπίτι; Για το 21% των σχολείων, τα οποία ακολουθούν το BYOD (bring your own device), η απάντηση είναι: "όχι"!

«Χωρίς να το συνειδητοποιήσουν, οι μαθητές βλέπουν  τις συσκευές τους λιγότερο ως παιχνίδι και περισσότερο ως εκπαιδευτικό εργαλείο», αναφέρει ο Kelly McGoldrick, εκπαιδευτικός στο Davis Drive Middle School, σε ένα άρθρο του για το πρόγραμμα BYOD του Wake County Public School System στο K–12 Blueprint.

Για το WCPSS, το πρόγραμμα BYOD ήταν απαραίτητο ώστε να φτάσει η τεχνολογία στα χέρια του συνόλου των 159.000 μαθητών. «Το BYOD προσφέρει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς την ελευθερία να σχεδιάζουν μία δυναμική εκπαιδευτική εμπειρία σε καθημερινή βάση», λέει ο Διευθυντής Rick Williams, στο άρθρο.

Το να επιτρέπεται στους μαθητές να φέρνουν το κινητό μέσα στην τάξη βοήθησε επίσης στην αναγκαία αλλαγή κουλτούρας χρήσης τους. «Οι εκπαιδευτικοί δεν χρειάζεται πια να ελέγχουν τους μαθητές για το αν στέλνουν μηνύματα στους διαδρόμους ή αν παίζουν κρυφά με τα τηλέφωνά τους», προσθέτει ο Williams στο K-12 Bluprint. «Αυτό έχει επιτευχθεί καθώς τα τηλέφωνα χρησιμοποιούνται για διδακτικούς σκοπούς. Αυτό βοήθησε να διαμορφωθεί η σωστή κουλτούρα σε όλα τα σχολεία»

Εξισορροπώντας τη χρήση κινητών με τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες

Αν και οι φορητές συσκευές στην τάξη μπορεί να αποσπούν τη προσοχή, διαθέτουν ωστόσο ένα τεράστιο δυναμικό για τη μάθηση. 

Η Benin Lemus, καθηγήτρια Αγγλικών από το L.A. River School, αναφέρει στους The Los Angeles Times ότι ήταν σημαντικό γι’ αυτήν να θέσει μία ρεαλιστική πολιτική χρήσης κινητών. «Δεν εφαρμόζω καμία περιοριστική πολιτική στην τάξη μου, ως γενικό κανόνα», αναφέρει στο άρθρο. «Ωστόσο, υπάρχουν στιγμές που ζητώ  από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τα τηλέφωνά τους: Να θέσουν υπενθυμίσεις, να αναζητήσουν πληροφορίες, ιδιαίτερα όταν έχουμε περιορισμό στη χρήση υπολογιστών».

Στο Melrose Public Schools στη Μασαχουσέτη, οι εκπαιδευτικοί έχουν το δικαίωμα να αποφασίσουν αν θέλουν να επιτρέψουν τα κινητά τηλέφωνα μέσα στις τάξεις τους, αναφέρει η  The Boston Globe. Οι μαθητές στα μαθήματα Φυσικής του Melrose High School χρησιμοποιούν εφαρμογές για να συλλέγουν και να επεξεργάζονται δεδομένα. Στο μάθημα Αγγλικών, οι μαθητές εμπλέκονται σε συζητήσεις μέσω των τηλεφώνων τους. Όλα αυτά βοηθούν ώστε να ένα εν δυνάμει πρόβλημα να μετατραπεί σε κάτι ωφέλιμο.

Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά εργαλεία, τα κινητά τηλέφωνα στην τάξη μπορούν να είναι αποτελεσματικά εφόσον χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της διδακτικής διαδικασίας και την υποστήριξη του προγράμματος σπουδών,  αναφέρει ο Mindy Frisbee, Director Alignment της ISTE. «Είναι απαραίτητο τα ψηφιακά εργαλεία να κινήσουν προς τα μπρος την διδασκαλία», λέει ο Frisbee. «Οι φορητές συσκευές μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, οι οποίες δεν είναι διαθέσιμες με κανέναν άλλον τρόπο στην αίθουσα».

Απόδοση στα ελληνικά: Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...