Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017

Αυστρία: Μαθητές Δημοτικού εξοικειώνονται στην εκπαιδευτική χρήση tablets από μαθητές Λυκείου

 
Πριν από λίγες ημέρες, μαθητές της Γ' και Δ΄τάξης δύο Δημοτικών Σχολείων της Βιέννης επισκέφθηκαν ένα Επαγγελματικό Λύκειο της πόλης (HLW Strassegasse). Ο σκοπός της εκπαιδευτικής επίσκεψης των μικρών μαθητών δεν ήταν άλλος από το να συναντήσουν τους... δασκάλους τους: τους  μαθητές του Λυκείου! Οι νεαροί μαθητές λοιπόν έγιναν δάσκαλοι και αφιέρωσαν λίγες ώρες, ώστε να διδάξουν στα μικρά παιδιά με τη βοήθεια Tablets: τα μαθήματα περιλάμβαναν παιχνίδια, απλά προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, αλλά και εφαρμογές που σχετίζονταν με τη διδασκαλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών. 

Οι επισκέψεις αυτές θα επαναληφθούν μερικές φορές ακόμη μέχρι το 2018 και δεν έγιναν καθόλου τυχαία: Στις προθέσεις του Αυστριακού Υπουργείου Παιδείας είναι η διάδοση της χρήσης του mobile learning στα Δημοτικά Σχολεία, με τρόπο ώστε οι φορητές συσκευές να ανήκουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε στη σχετική είδηση (γερμανικά): Kinder lernen von Jugendlichen.

Να σημειωθεί ότι τη στιγμή που πολλά Ευρωπαϊκά κράτη, όπως η Αυστρία στην προκειμένη περίπτωση, μετά τις Η.Π.Α. συνεχίζουν να επενδύουν στην διδασκαλία μέσω φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, στη χώρα μας η χρήση τους είναι... παράνομη. Και όλα αυτά, ενώ σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, μέχρι το 2020 το 75% της μάθησης ενηλίκων θα πραγματοποιείται μέσω mobile learning.

Ειδήσεις όπως αυτή που αναφέρεται στην αρχή του άρθρου, κάνουν ολοένα και πιο φανερό ότι οι σημερινοί Έλληνες μαθητές θα έχουν να αντιμετωπίσουν στο άμεσο μέλλον καλά καταρτισμένους και εξοικειωμένους με την εκπαιδευτική χρήση φορητών συσκευών "ανταγωνιστές". Κι ενώ οι Έλληνες μαθητές θα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους μόνο για να ψηφίζουν στο "Rising Star", να παίζουν παιχνίδια και να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω των social media, κάποιοι άλλοι Ευρωπαίοι συμμαθητές τους αποκτούν ήδη γερές βάσεις, ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας αναπόφευκτα σύγχρονης ζωής. 

Είναι δε απολύτως κατανοητό, ότι η μη εκμετάλλευση της δεδομένης εξοικείωσης που έχουν ήδη οι Έλληνες μαθητές με τα κινητά τους και η λανθασμένη, αλλά και καταστροφική κατεύθυνση που έχουν ως προς τη χρήση τους, δεν βαραίνει τους ίδιους...

Μανόλης Κουσλόγλου