Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μουσείο Εποπτικών Οργάνων Φυσικών Επιστημών Χανίων: Ένα τόσο σπουδαίο εγχείρημα συναντά εμπόδια...




Κάτι σπουδαίο συμβαίνει στα Χανιά: Το Μουσείο Εποπτικών Οργάνων Φυσικών Επιστημών Χανίων (ΜΕΟΦΕΧ) γίνεται πραγματικότητα μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών. Μία εξαιρετικά σημαντική συλλογή που χρονολογείται από το 1928 ετοιμάζεται να βρει επιτέλους στέγη.

Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι σκληρή και φαίνεται ότι το σημαντικό αυτό εγχείρημα συναντά εμπόδια και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις

Όλοι οι Φυσικοί, όλοι όσοι αγαπούν τις Φυσικές Επιστήμες, γονείς και μαθητές, αλλά και όλοι οι πολίτες των Χανίων οφείλουν να συνδράμουν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, ώστε να αρθούν τα εμπόδια που εμφανίζονται.

Ακολουθεί η επιστολή - έκκληση του Υπεύθυνου ΕΚΦΕ Χανίων, όπου αναφέρονται κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για το Μουσείο, αλλά και υπογραμμίζονται τα συγκεκριμένα προβλήματα που έχουν ανακύψει.

Μανόλης Κουσλόγλου

-------------------------------------------------------

Αγαπητοί φίλοι,

Στο εργαστηριακό κέντρο φυσικών επιστημών (ΕΚΦΕ) Χανίων, έχουμε συλλέξει διασώσει μετά από μεγάλες προσπάθειες εκατοντάδες συσκευές και όργανα εποπτικής διδασκαλίας. Η ανεκτίμητη συλλογή μας (χρονολογείται  από το 1928) προέρχεται από τις παλαιότερες σχολικές μονάδες του Νομού μας όπως το 1ο , 2ο  Γυμνάσιο-Λύκειο Χανίων , τα Γυμνάσια Βάμου , Καντάνου και  Παλαιόχωρας .

Μπορείτε να τις δείτε στην ιστοσελίδα μας στο σχετικό κατάλογο που έχουμε συγγράψει https://issuu.com/ekfechania/docs/katalogos?e=6858649/4882476
 
Η ιδέα της συλλογής ήταν του σχολικού σύμβουλου Μπαργιάννη Βασίλη και υλοποιήθηκε μετά από μακροχρόνιες και επίπονες προσπάθειες του  Υπεύθυνου του ΕΚΦΕ Χανίων (Δ.Μαρκογιαννάκη) με την συνδρομή πολλών συνεργατών, συναδέλφων ιδιαίτερα του Ν. Αναστασάκη-Φυσικού (φωτογράφηση συντήρηση επισκευή ) και του Γ. Στυλιανάκακη-Δασκάλου ( συντήρηση-επισκευή ).

Όλα τα παραπάνω αποτελούν κομμάτι της ιστορία μας το οποίο πρέπει να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί συνδέοντας το παλαιό με το νέο. Μέσα από τη μελέτη και χρήση των συσκευών αυτών μελετώντας δηλαδή την ιστορία των Επιστημών μπορούμε να διδαχθούμε  vα επεκτείνουμε τις γνώσεις μας. 

Όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνουν με την ίδρυση ενός Μουσειακού πρωτοτύπου χώρου του Μουσείου Εποπτικών Οργάνων Φυσικών Επιστημών Χανίων (ΜΕΟΦΕΧ).

Το Μουσείο αυτό θα αποτελέσει εργαλείο  για τους καθηγητές, δασκάλους καθώς και για τους μαθητές, θα βοηθήσει στη καλύτερη προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών και θα αποτελέσει ένα ακόμα στολίδι Πολιτισμού της όμορφης πόλης των Χανίων. Σημειώνουμε εδώ ότι παρόμοια Μουσεία υπάρχουν 1ή 2 ακόμα στον Ελλαδικό χώρο.

Εκτός των παραπάνω προσπαθειών (της συλλογής διατήρησης συντήρησης των οργάνων και συσκευών) από το 2011 αναζητούσαμε ένα χώρο για την στέγασή του. Ο χώρος αυτός βρέθηκε ακριβώς δίπλα στις εγκαταστάσεις μας, αποδόθηκε σε μας μετά από πολλές προσπάθειες, αλλά απαιτεί κτιριακές παρεμβάσεις για να γίνει λειτουργικός. 

Ζητάμε από κάθε αρμόδιο και ιδιαίτερα από  το Δήμο Χανίων,    να βοηθήσει  την προσπάθεια μας εντάσσοντας την υγρομόνωση του χώρου αυτού,  σε μια τρέχουσα εργολαβία, στο βάψιμό του και γενικότερα στην λειτουργική αποκατάστασή του έτσι ώστε να μπορέσουμε να μεταφέρουμε το Μουσειακό μας υλικό και να αρχίσουμε να λειτουργούμε σε αυτόν.    

Το όνειρο ζωής κάποιων από μας να αποκτήσουν τα Χανιά μας το Μουσείο αυτό θα πρέπει να υλοποιηθεί. Θα πρέπει όλοι να βοηθήσουμε όπως μπορούμε και με όποιο τρόπο να συμβάλουμε  προς την κατεύθυνση αυτή. Γραφειοκρατικά προβλήματα ή καθυστερήσεις θα πρέπει να σταματήσουν. Είναι θέμα κάθε ΣΥΜΠΟΛΙΤΗ μας  η ίδρυση και λειτουργία του Μουσείου Εποπτικών Οργάνων Φυσικών Επιστημών Χανίων (ΜΕΟΦΕΧ), βοηθήστε μας…

Δημοσθένης Μαρκογιαννάκης, Χημικός
Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Χανίων
 

Σχόλια

  1. Ευχαριστούμε για την δημοσίευση - βοήθεια θέλουμε να πιστεύουμε ότι αφορά όλους μας να γίνει πραγματικότητα το Μουσείο Εποπτικών Οργάνων Φυσικών Επιστημών Χανίων (ΜΕΟΦΕΧ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...