Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

UNESCO: Οι "φορητές" λύσεις αναλαμβάνουν κεντρικό ρόλο στην προσφορά εκπαιδευτικών πόρων στους πρόσφυγες

Οι πρόσφυγες αντιμετωπίζουν ένα ευρύ φάσμα προκλήσεων ακόμη και μετά την απόδρασή τους από την επικίνδυνη κατάσταση που βίωναν στην πατρίδα τους. Η εκπαίδευση βρίσκεται στην κορυφή αυτών των προβλημάτων τους, ειδικά για τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Ωστόσο, νέες πρωτοβουλίες στοχεύουν να εκμεταλλευτούν "φορητές" λύσεις, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπισθούν αυτές οι ανάγκες ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα τους πρόσφυγες και τους εκτοπισμένους.

Αυτές οι πρωτοβουλίες υπογραμμίστηκαν στη "Mobile Learning Week 2017", μία πενθήμερη δράση της UNESCO στο Παρίσι. Εστιασμένα στο θέμα της Εκπαίδευσης σε επείγουσες καταστάσεις και κρίσεις, τα διαδραστικά εργαστήρια έδειξαν πως πρόσφυγες και εκτοπισμένοι θα μπορούσαν να προχωρήσουν εμπρός στην εκπαίδευση και στην εξέλιξή τους, έστω κι αν βρίσκονται σε μία μεταβατική διαδικασία αναζήτησης μιας νέας χώρας που θα την αποκαλούν πατρίδα τους.

Μέσω της χρήσης φορητών εργαλείων μάθησης, αυτά τα άτομα μπορούν να συνεχίσουν να μαθαίνουν, να δέχονται πληροφορίες και να αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους ωφελήσουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Είτε μαθαίνουν μια νέα γλώσσα, είτε μελετούν την ανάπτυξη κώδικα ή οποιασδήποτε άλλης εκπαιδευτικής πρακτικής, οι "φορητές" λύσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσφέρουν στους πρόσφυγες τις ίδιες μορφές εκπαιδευτικών πόρων που απολαμβάνουν οι πολίτες σε όλο τον κόσμο.

Αυτές οι "φορητές" λύσεις απαιτούνται για τις κοινότητες των προσφύγων παγκοσμίως. Σύμφωνα με το "UN News Centre", μόνο το 50% των παιδιών μεταναστών έχουν πρόσβαση στην Α'/θμια Εκπ/ση. Αυτό το ποσοστό απέχει πολύ από το 90% που ισχύει διεθνώς και ακόμη περισσότερο από το αντίστοιχο ποσοστό πρόσβασης που καταγράφεται στις αναπτυγμένες χώρες.

Η "Mobile Learning Week", συγκέντρωσε πολλούς επαγγελματίες και ειδικούς, από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς ως φορείς χάραξης πολιτικής, που συμμετείχαν σε εργαστήρια και συζητήσεις σχετικά με την αξιοποίηση της φορητότητας για τον εμπλουτισμό των κοινοτήτων μεταναστών ανά τον κόσμο.

Αυτή η φορητή τεχνολογία μπορεί να μην αντιμετωπίζει άλλες αντιξοότητες της ζωής των μεταναστών, ωστόσο, εφοδιάζοντάς τους με ένα σταθερό κανάλι εκπαίδευσης και εξέλιξης αντιμετωπίζει μία από τις μακροχρόνιες προκλήσεις που οι μετανάστες αντικρίζουν: Την μόρφωσή τους.

Απόδοση στα ελληνικά: Μανόλης Κουσλόγλου
ΠΗΓΗ: Mobile Business Insights

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...