Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

THE SUN: Σε ποιες ηλικίες αποκτούν τα παιδιά το πρώτο τους κινητό. Ένα σχόλιο.


Ακόμη και παιδιά 3 ετών αποκτούν smartphone από τους γονείς τους, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την εταιρία e2save σε δείγμα 1000 Βρετανών και δημοσιεύει η THE SUN.

Η έρευνα δείχνει ότι η πλειονότητα των παιδιών που αποκτούν κινητό έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 10 έτη, ωστόσο στην ηλικία των 13 ετών το 70% των παιδιών έχει αποκτήσει το πρώτο τους κινητό. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι πέντε παιδιά απέκτησαν κινητό σε ηλικία 5 ετών, εννιά παιδιά στην ηλικία των 6, τριανταπέντε στην ηλικία των 7, είκοσι στην ηλικία των 8 ετών και τριάντα τέσσερα σε ηλικία 9 ετών.

Αυτά συμβαίνουν στην Βρετανία. Η λαϊκίστικη εφημερίδα THE SUN δηλώνει "σοκαρισμένη", το ίδιο ενδεχομένως και οι γονείς, οι οποίοι ωστόσο είναι οι ίδιοι που αγοράζουν κινητά στα παιδιά τους...

Ζώντας την ελληνική πραγματικότητα, όπου η κατάσταση είναι παρόμοια, ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι ζούμε σε μία κοινωνία που στρουθοκαμηλίζει: Μικρά παιδιά που ζούνε και αναπνέουν όλη τη μέρα με το smartphone τους, το οποίο έχει αγοραστεί από τους γονείς τους βεβαίως, απαγορεύεται να το έχουν για λίγες ώρες στο σχολείο τους. Για αποτοξίνωση ενδεχομένως; Ως μία απόπειρα απενοχοποίησης των γονιών; Ως μία προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών στην εκπαιδευτική κοινότητα; Κανείς δεν γνωρίζει. 

Πολλοί υποστηρίζουν βεβαίως ότι η απαγόρευση των κινητών στο σχολείο βοηθάει στο να μην αποσπάται η προσοχή των μαθητών στα μαθήματα. Μα, αυτό είναι το πιο σοβαρό πρόβλημα; Το ότι αποσπάται η προσοχή τους όλη την υπόλοιπη η μέρα τους δεν αποτελεί ένα τεράστιο και μάλλον σημαντικότερο ζήτημα;

Επιπλέον, αν τα κινητά και τα Social media θεωρούνται εθιστικά, τότε πρέπει να απαγορευτούν γενικώς στα μικρά παιδιά και όχι μόνο στα σχολεία. Αν όμως είναι εθιστικά, σαν τις ναρκωτικές ουσίες, πώς εξηγείται το γεγονός ότι οι ίδιοι οι γονείς τα προμηθεύουν στα παιδιά τους; 

Αν πάλι τα κινητά δεν είναι εθιστικά σε τόσο μεγάλο βαθμό, ώστε να θεωρούνται αντίστοιχα των ναρκωτικών ή του καπνίσματος, πρέπει να επιτραπούν παντού. Ωστόσο, αυτό μπορεί να γίνει υπό την προϋπόθεση ότι τα παιδιά θα εκπαιδευτούν στη χρήση τους, ώστε να αντιμετωπίζουν το κινητό τους όπως ένας ενήλικος αντιμετωπίζει το αυτοκίνητό του ή το στυλό του και όχι όπως το τσιγάρο ή τον πρωινό καφέ του. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί μόνο με τη συνεργασία γονιών και εκαπιδευτικής κοινότητας.

Η γενιά μας, αυτή των 40+, αλλά και η προηγούμενη από τη δική μας δυσκολεύεται να αντιληφθεί κάτι: Τα παιδιά μας, και ακόμη περισσότερο τα εγγόνια μας, ποτέ δεν θα παίξουν πετροπόλεμο ή μακριά γαϊδούρα ή βόλους στο χώμα. Αυτή η γενιά ζει με τα gadgets και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και η αμέσως επόμενη θα συναναστρέφεται με εικονικούς φίλους και θα παρακολουθεί ειδήσεις που θα αναφέρονται σε γάμους μεταξύ ανθρώπων και ρομπότ. Πιθανότατα δε, να εμπλακεί και ενεργά σε τέτοια θέματα. 

Αυτές τις γενιές λοιπόν, οφείλουμε να τις προετοιμάσουμε να αντιμετωπίσουν τέτοια γεγονότα και όχι να στρουθοκαμηλίζουμε. Άλλωστε, η σωστή διαπαιδαγώγιση δεν μπορεί να προσφερθεί με εξορκισμούς και αποστασιοποίηση από την πραγματικότητα, αλλά με την ενεργή εμπλοκή μας.

Μανόλης Κουσλόγλου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...