Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μήπως πρέπει να απαγορευτούν ΟΛΑ τα ρολόγια χειρός στις φετινές Πανελλαδικές;


Πριν από ένα περίπου χρόνο, σε αυτό το Blog είχε δημοσιευθεί ένα άρθρο με τίτλο "Το νέο σκονάκι για τα διαγωνίσματα",  όπου γινόταν αναφορά στις δυνατότητες που παρέχουν τα έξυπνα ρολόγια (smart watches) σε διαγωνιζόμενους να κλέβουν στις εξετάσεις. Αυτό το άρθρο περιλάμβανε και σχετικές διαφημίσεις εταιριών προς διαγωνιζόμενους-υποψήφιους αγοραστές, όπου εξαίρονται οι δυνατότητες των σχετικών ρολογιών στην...κλεψιά. 

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια, αρκετά πανεπιστήμια διεθνώς έχουν απαγορεύσει τη χρήση των smart-watches κατά τη διάρκεια της εξεταστικής. Ωστόσο, η σημερινή είδηση με τίτλο "Watch ban imposeσd at GCSE and A-level exams", που μεταδίδεται από το BBC, θέτει νέα δεδομένα, καθώς αναφέρει ότι  τα ρολόγια χειρός, χωρίς διάκριση, απαγορεύθηκαν πλέον στην Αγγλία, για όσους μαθητές συμμετέχουν σε εξετάσεις General Certificate of Secondary Education και A-level. 

Η μη διάκριση ανάμεσα στα έξυπνα και τα απλά ρολόγια, οφείλεται προφανώς στη δυσκολία που υπάρχει πλέον στο να αντιληφθούν οι εκπαιδευτικοί τι είδους ρολόι φοράει κάθε μαθητής.

Με δεδομένο ότι τα έξυπνα ρολόγια φοριούνται ήδη από τους Έλληνες μαθητές, μήπως θα έπρεπε να παρθεί άμεσα ανάλογη απόφαση από το Υπουργείο Παιδείας, η οποία μάλιστα να ισχύσει από τις φετινές Πανελλαδικές; Μια απόφαση, δηλαδή, που να απαγορεύει στους Έλληνες μαθητές που διαγωνίζονται στις εξετάσεις, να φοράνε ρολόγια.

Απαραίτητη προϋπόθεση για μια τέτοια απαγόρευση βεβαίως θα πρέπει να είναι η πρόβλεψη, ώστε όλες οι αίθουσες των εξεταστικών κέντρων οφείλουν να διαθέτουν ρολόι τοίχου... που να λειτουργεί. 

Είναι τόσο δύσκολο;

Μανόλης Κουσλόγλου





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...