Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι βασικές αλλαγές στην επιλογή διευθυντών Σχολικών Μονάδων, με βάση την εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ

Σήμερα, 31 Μαΐου 2007, δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος (πηγή: esos.gr) του Υπουργείου σχετικά με τα κριτήρια επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και άλλων Δομών της εκπαίδευσης.

Σταχυολογώ κάποιες αλλαγές, όπως τις διαπίστωσα από μία κάθετη ανάγνωση του κειμένου:

Α) Αναβαθμίζεται η αξία της κατοχής ξένης γλώσσας επιπέδου Β2, από 0.5 σε 0.8 μόρια. Ομοίως αναβαθμίζεται η κατοχή 2ης ξένης γλώσσας επιπέδου Β2, από 0.25 σε 0.4 μόρια

Με βάση την πιο πάνω αλλαγή, ένας υποψήφιος που κατέχει την άριστη γνώση δύο ξένων γλωσσών, μοριοδοτείται συνολικά με 1.5 μόρια, ενώ κάποιος που διαθέτει αντίστοιχα πτυχία τύπου "Lower", που έχουν ήδη οι περισσότεροι μαθητές Λυκείου, 1.2 μόρια.

Β) Περιορίζεται η μέγιστη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας από 11 σε 10 μόρια.

Γ)  Αυξάνεται η μέγιστη μοριοδότηση της κατοχής των σημαντικών Θέσεων Ευθύνης (π.χ. Διευθυντής Σχολικής Μονάδας) από 2 μόρια σε 2.5 μόρια.

Δ) Αυξάνεται σημαντικά η μοριοδότηση κατοχής των υπολοίπων Θέσεων Ευθύνης (επιπέδου Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας). Πιο συγκεκριμένα:
Κάθε έτος θέσης ευθύνης μοριοδοτείται κατά 0.4 μόρια από 0.25 που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Επίσης, η μέγιστη μοριοδότηση αυξάνεται σημαντικά από 1 μόριο σε 2 μόρια.

Από τα Γ) και Δ) συνάγεται ότι ένας επί πέντε έτη Διευθυντής Σχολικής Μονάδας, λαμβάνει συνολικά 2.5 μόρια, ενώ ένας συνάδελφος που κατείχε την ίδια περίοδο τη σαφώς υποδεέστερη θέση του υποδιευθυντή, λαμβάνει 2 μόρια. Η διαφορά είναι μόλις 0.5 μόρια σε πέντε χρόνια.

Ε) Η αξία της συνέντευξης καθορίζεται στα 8 μόρια το μέγιστο. Συνεπώς υποβαθμίζεται σημαντικά η αξία της και είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο να ανατραπούν μέσω της συνέντευξης διαφορές άνω των δύο μορίων, που θα έχουν προκύψει κατά τη μοριοδότηση των υπηρεσιακών και ακαδημαϊκών κριτηρίων.

ΣΤ) Αναβαθμίζεται η αξία του συνδυασμού κατοχής Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού Διπλώματος από 4 σε 5 μόρια.

Ζ) Καταργείται πλήρως η συμβολή του Συλλόγου Διδασκόντων στην επιλογή των Διευθυντών. Η εμπλοκή των εκπαιδευτικών είναι πλέον άνευ αξίας, καθώς αυτοί απλά καταθέτουν μια μικρή τυπική φόρμα, που με βάση το περιεχόμενό της, προεξοφλείται ότι θα είναι θετική για όλους τους υποψηφίους και συνεπώς δεν θα έχει καμία απολύτως βαρύτητα.

Στο συγκεκριμένο σημείο να επαναλάβω την άποψή μου, ότι η υπερβολή του προηγούμενου νόμου, που έδινε τη πλήρη ισχύ στους Συλλόγους Διδασκόντων να αποφασίζουν για τον Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, οδήγησε νομοτελειακά στο άλλο άκρο, δηλαδή στην πλήρη απαξίωσή του.  Όπως με έβρισκε πλήρως αντίθετο η προηγούμενη ρύθμιση, έτσι και τώρα είμαι αντίθετος στην αφαίρεση κάθε δυνατότητας παρέμβασης των εκπαιδευτικών.
Η περίοδος κατάθεσης αιτήσεων είναι 1 - 6 Ιουνίου 2017. Καλή σας επιτυχία!

Μανόλης Κουσλόγλου 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...