Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΥΠΠΕΘ: Το χαρτί του μέλλοντός μας



 
Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ – Διόφαντος διοργανώνει πανελλήνιο πρόγραμμα ανακύκλωσης σχολικού βιβλίου και χαρτιού με τίτλο «Το χαρτί του μέλλοντός μας».

Το πρόγραμμα ανακύκλωσης βιβλίου και χαρτιού αφορά κυρίως σε σχολικά βιβλία που δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, τετράδια και χρησιμοποιημένο χαρτί φωτοτυπικού.  

Η οργανωμένη και συστηματική ανακύκλωση του χαρτιού από την ίδια τη σχολική κοινότητα, εκτός από τα προφανή περιβαλλοντικά οφέλη (αντιμετώπιση της ρύπανσης και εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας), αποτελεί και ένα συλλογικό εγχείρημα, το οποίο θα ενισχύσει τους δεσμούς συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και θα δημιουργήσει ανταποδοτικά οφέλη για κάθε σχολείο που θα συμμετέχει. Μείζων στόχος του προγράμματος είναι η διάχυση και υιοθέτηση από τους μαθητές θετικών στάσεων και συμπεριφορών στα ζητήματα εξοικονόμησης υλικών και ενέργειας στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την  Αειφορία.  Οι μαθητές και μαθήτριες επιδιώκεται να δράσουν ως πολλαπλασιαστές στην κοινωνία με στόχο την εμπέδωση αειφόρων πρακτικών από τις οικογένειές τους και τον ευρύτερο κοινωνικό τους κύκλο.

Κάθε χρόνο ανακυκλώνονται στην Ελλάδα 350.000 τόνοι χαρτιού, που αντιστοιχούν σε 6-7.000.000 δέντρα, 35.000.000 τόνους νερό και 60.000 τόνους πετρέλαιο. Ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με τη σχολική ανακύκλωση.  Το ΥΠ.Π.ΕΘ εκτιμά ότι με το πρόγραμμα αυτό είναι  εφικτό να συλλέγονται στα σχολεία προς ανακύκλωση 6-8 χιλιάδες τόνοι ετησίως, αποφέροντας αντίστοιχα ανταποδοτικά οφέλη για κάθε σχολική μονάδα η οποία θα συμμετέχει. Στο πλαίσιο του προγράμματος η Διεύθυνση Εκδόσεων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – «Διόφαντος» την περυσινή σχολική χρονιά πραγματοποίησε πιλοτικό πρόγραμμα συλλογής χαρτιού σε 200 σχολικές μονάδες με τίτλο «Το χαρτί του μέλλοντος ΜΑΣ – Ανακύκλωση χαρτιού στα σχολεία» κατά την οποία συγκεντρώθηκαν 30 τόνοι ανακυκλώσιμου υλικού. Τα έσοδα που προέκυψαν από την πώληση της παραπάνω ποσότητας διατέθηκαν για την κάλυψη αναγκών των σχολείων που συμμετείχαν, με προμήθεια φωτοτυπικού χαρτιού.

Αξιοποιώντας την εμπειρία αυτή το ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ – «Διόφαντος» καλεί όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην ανακύκλωση βιβλίων και χαρτιού.

Η ενσωμάτωση των σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα θα γίνει σταδιακά ακολουθώντας την παράλληλη σύναψη προγραμματικών συμφωνιών των Δήμων με το ΥΠΠΕΘ, στις εξής φάσεις:
1η Μάιος – Ιούνιος,
2η Σεπτέμβριος – Οκτώβριος,
3η Νοέμβριος – Δεκέμβριος.

Το πρόγραμμα  θα υλοποιείται σε γεωγραφικούς κύκλους, οι οποίοι θα διευρύνονται ανάλογα με την πρόοδο επίτευξης προγραμματικών συμφωνιών με τους Δήμους και την εκδήλωση συμμετοχής των σχολείων. Οι σχολικές μονάδες που θα μπορούν να ενταχθούν σε κάθε φάση θα ενημερώνονται έγκαιρα από το ΙΤΥΕ – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ μέσω της σελίδας τους στο Publications.cti.gr . Στόχος του προγράμματος είναι μετά την ολοκλήρωση της 3ης φάσης, δηλαδή το Δεκέμβριο του 2017,  να έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα όλα τα σχολεία της χώρας και να το υλοποιούν κάθε χρόνο.

Tο χρηματικό ποσό που θα εισπράττεται ανά Δήμο θα αναρτάται και θα διατίθεται για την κάλυψη αναγκών των συμμετεχόντων σχολείων του Δήμου ανάλογα με τη συνεισφορά τους στο πρόγραμμα. 
 Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε: «Με το πρόγραμμα «Το χαρτί του μέλλοντός μας», που θα εφαρμοστεί, σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, σταδιακά στα σχολεία όλης της χώρας, το υπουργείο Παιδείας  πραγματοποιεί μια αποφασιστική παρέμβαση στη σχολική ζωή. 

Η ανακύκλωση βιβλίων και χαρτιού, όπως και άλλων υλικών, συνιστά πλέον βασικό δείκτη παιδείας και πολιτισμού μιας κοινωνίας και εξασφαλίζει, πέρα από τα προφανή περιβαλλοντικά και ανταποδοτικά οφέλη,  τη συνειδητοποίηση, ήδη από τη σχολική ηλικία, των πραγματικών προβλημάτων της τοπικής αλλά και της παγκόσμιας κοινωνίας στην πλανητική εποχή μας. Επίσης προωθεί το πνεύμα συνεργασίας ανάμεσα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς  και ανοίγει δρόμους και για άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες με στόχο πάντα τη βιωσιμότητα και την αειφορία της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το υπουργείο Παιδείας, από τη φύση του, οφείλει να βρίσκεται πάντα στην αιχμή της πρωτοπορίας και της καινοτομίας. Για ένα πιο αισιόδοξο αύριο, απαλλαγμένο από τις  αβελτηρίες και τις παραλείψεις του παρελθόντος.» 

Ο Γενικός Γραμματέας κ. Γ. Παντής δήλωσε « Το πρόγραμμα αυτό, ανακύκλωσης σχολικού βιβλίου και χαρτιού, στην ολοκλήρωσή του θα αφορά 9.000 σχολεία και θα έχει ένα οικονομικό όφελος που μπορεί να φθάνει και να ξεπερνά τα 5.000.000 ευρώ. Το πρόγραμμα αυτό, εκτός από το οικονομικό όφελος, πιστεύουμε ότι θα διαμορφώσει συνειδήσεις σε σχέση με την εξοικονόμηση υλικών και ενέργειας με στόχο τη δημιουργία ενεργών πολιτών, φιλικών προς το περιβάλλον, στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου. Η απεχθής εικόνα των σκισμένων και πεταμένων βιβλίων πρέπει να εκλείψει οριστικά από τα ελληνικά σχολεία. Ο σεβασμός στο βιβλίο είναι πολιτισμός.»

ΠΗΓΗ: ΥΠΠΕΘ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...