Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

THE HINDU: Τα smartphones επεκτείνουν τη μάθηση πέρα από τις αίθουσες και τα βιβλία

 Οι γονείς δυσκολεύονται να συμβιβαστούν με τις εκπαιδευτικές εφαρμογές που προσφέρουν υλικό ως συμπλήρωμα στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών

Αρκετές εταιρίες έχουν μετατρέψει επιτυχώς την σχεδόν καθολική εξάρτηση των παιδιών από τις φορητές συσκευές τους σε ένα νέο τρόπο μάθησης, αν και οι γονείς ακόμη προσπαθούν να αποδεχτούν το γεγονός ότι η μάθηση μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μιας οθόνης

Η Kaira είναι κολλημένη στο τηλέφωνό της για περίπου μία ώρα και η μητέρα της Anju Tanhja χάνει την υπομονή της. Στο τέλος ξεσπάει: "Παράτησε το κινητό σου και αφιέρωσε περισσότερο χρόνο με τα βιβλία σου, οι εξετάσεις σου είναι κοντά!".

Το κορίτσι προσπαθεί να εξηγήσει ότι χρησιμοποιεί μία εφαρμογή για να καταλάβει τη Φυσική. "Πολλοί φίλοι μου χρησιμοποιούν εφαρμογές κινητών που μπορούν να κατεβάσουν ελεύθερα. Αυτές οι εφαρμογές προχωρούν πέρα από τα βιβλία και κάνουν τα πράγματα ευκολότερα με βίντεο και διαδραστικά εργαλεία", εξηγεί.

Η μητέρα της, ωστόσο, δείχνει να μην είναι σίγουρη: Πώς είναι δυνατό τα κινητά να αντικαθιστούν τα βιβλία;

"Χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε ότι η νεότερη γενιά μπορεί να κατακτήσει μία έννοια καλύτερα όταν αυτή παρουσιάζεται σε μία οθόνη. Έχω δει το περιεχόμενο αρκετών εφαρμογών και είναι πολύ διασκεδαστικές. Δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη διδασκαλία στην αίθουσα, αλλά αποτελούν μια χρήσιμη υποστήριξη", δηλώνει ο Madhuri Τandon, γονιός και δάσκαλος ειδικής αγωγής.

Καινοτόμα μάθηση
Αναγνωρίζοντας την τάση, το Κεντρικό Συμβούλιο Β'θμιας Εκπ/σης (CBSE) δημιούργησε μια εφαρμογή για κινητά "Ε-CBSE" to 2015. Η εφαρμογή προσφέρει e-learning υλικό, ως συμπλήρωμα στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών και έχει "κατέβει" ήδη 5.000 φορές.

Ωστόσο, όταν αναφερόμαστε σε καινοτόμες λύσεις μάθησης, ο ιδιωτικός τομέας παίρνει τα ηνία.

Η BYJU'S, μία εταιρία τεχνολογίας που ανέπτυξε μία δημοφιλή εφαρμογή για τη Β'θμιας Εκπ/ση, η οποία έχει "κατεβεί" ήδη 5,5 εκατομμύριο φορές, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδίασε μια νέα εφαρμογή-παιχνίδι, που προσφέρει σε μικρά παιδιά μια πλατφόρμα για να εξερευνήσουν τα μαθηματικά μέσω παιχνίδιών, διαδραστικών βίντεο και κουίζ.

"Η ιδέα είναι να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών. Η εφαρμογή σχεδιάστηκε ώστε να βοηθάει τους μαθητές να μαθαίνουν μαθηματικά, συσχετίζοντάς τα με παραδείγματα από την καθημερινή ζωή. Αυτό που λειτουργεί αποτελεσματικά με τα μικρά παιδιά αυτής της ηλικίας είναι να διδάσκονται σύντομες έννοιες και με μικρά, διασκεδαστικά βίντεο, παρά με μακροσκελή μαθήματα", υποστηρίζει ο Ranjit Radhakrishnan από την BYJU'S.

Μία άλλη δημοφιλής εφαρμογή, η Meritnation, προσφέρει εννοιολογικά βίντεο και συνεργατικές μεθόδους μάθησης. Προχωρά πέρα από το Πρόγραμμα Σπουδών, το οποίο βοηθάει τους μαθητές να  ενισχύσουν τις βασικές τους δεξιότητες και να προετοιμαστούν για τις ανταγωνιστικές εξετάσεις.

Φυσικά, πέρα των αναφερόμενων εφαρμογών, υπάρχουν εκατοντάδες άλλες που είναι έτοιμες να προσφέρουν εμπειρίες που επεκτείνουν τη μάθηση πέρα από την αίθουσα και τα βιβλία.

(Απόδοση στα ελληνικά: Μανόλης Κουσλόγλου)
ΠΗΓΗ: THE HINDU

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...