Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Top-7 Φεβρουαρίου: Η Φυσική στο προσκήνιο.

 
Σήμερα, 6 Φεβρουαρίου 2017 κλείνουμε τον δεύτερο μόλις μήνα ζωής, που μας έφερε άλλες 9.000 θεάσεις (αύξηση +75%, σε σχέση με τον Ιανουάριο).

Ακολουθεί το top-7 των αναρτήσεων του Φεβρουαρίου με τις περισσότερες θεάσεις:

1.Ας δώσουμε μια ευκαιρία στη μοντέρνα Φυσική. Το άρθρο διαβάστηκε 5.000 φορές (με τις αναδημοσιεύσεις του ξεπέρασε τις 11.000 θεάσεις), αποδεικνύοντας την αγάπη των αναγνωστών για την Φυσική!

2. Γενική Θεωρία της Σχετικότητας για παιδιά... στο σαλόνι σας (Video). Ο Φυσικός Brian Greene εξηγεί τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας του Albert Einstein... στο σαλόνι του.

3. H Θεωρία της Σχετικότητας για παιδιά και όχι μόνο (Video). Ένα βίντεο διάρκειας περίπου 7' αποδεικνύει το πώς ιδέες της μοντέρνας φυσικής μπορούν να διδαχθούν και να εξηγηθούν με απλό τρόπο.

4. Οι τηλεπικοινωνίες των αρχαίων Ελλήνων. Ευφυείς μέθοδοι επικοινωνίας και κρυπτογράφησης των αρχαίων Ελλήνων, όπως παρουσιάζονται στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά.

5. Κίνα: Η ποινή για χρήση κινητού στην τάξη (Video). Δεν θέλουμε να δίνουμε ιδέες...

6. DAILY MAIL: Άνδρας παντρεύεται το smartphone του στο Las Vegas. "Ευτυχώς αυτός ο ηλίθιος δεν θα αναπαραχθεί"

7. Συνθετικές εργασίες στο Γυμνάσιο: Σαν πρωταπριλιάτικο ψέμα... Μία αναφορά στην εναλλακτική επιλογή των καθηγητών αντί του διαγωνίσματος Β' τριμήνου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...