Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα εφαρμογή για τους διαβητικούς στο κινητό

Μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές συσκευές, που βοηθά κάθε άνθρωπο με διαβήτη τύπου 2 να ελέγξει το επίπεδο του σακχάρου του μέσα στη μέρα δημιούργησαν ερευνητές από τις ΗΠΑ.

Το Glucoracle – έτσι  ονομάστηκε  η εφαρμογή- εδράζεται σε έναν εξατομικευμένο αλγόριθμο, ο οποίος προβλέπει την επίπτωση στο σάκχαρο του συγκεκριμένου ανθρώπου, που θα έχει κάθε τροφή, προτού την καταναλώσει. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται ευκολότερος ο διατροφικός προγραμματισμός για τους διαβητικούς.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στη βιοϊατρική πληροφορική Ντέηβιντ ‘Αλμπερς του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό υπολογιστικής βιολογίας «PLoS Computational Biology».

Η Glucoracle επιτρέπει στον χρήστη-ασθενή να «ανεβάσει» στη συσκευή μετρήσεις σακχάρου από την ανάλυση του αίματος του, καθώς επίσης φωτογραφίες κάθε τροφής και μια χονδρική εκτίμηση για το διατροφικό περιεχόμενό της. Η εφαρμογή στη συνέχεια παρέχει στον χρήστη μια άμεση πρόβλεψη για το πόσο θα ανέβει το σάκχαρο του, αν φάει αυτή την τροφή.

Για να κάνει την πρώτη πρόβλεψη, η συσκευή θα πρέπει πρώτα να έχει «εκπαιδευθεί» μετά από μία εβδομάδα χρήσης της από τον διαβητικό, έτσι ώστε ο αλγόριθμος να μάθει πώς ο οργανισμός του εν λόγω ατόμου αντιδρά στα διαφορετικά φαγητά. Ο αλγόριθμος τροφοδοτείται συνεχώς με νέα δεδομένα σχετικά με το πώς αντιδρά η γλυκόζη κάθε ανθρώπου σε κάθε τροφή και έτσι σταδιακά αυτοβελτιώνεται, όσον αφορά την ικανότητά του να κάνει προβλέψεις. Η Clucoracle αναμένεται να είναι έτοιμη για ευρεία χρήση σε δύο χρόνια περίπου.

ΠΗΓΗ: ert.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...