Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Κυριακή, 30 Απριλίου 2017

Μήπως τελικά δεν είναι απαραίτητο να κλείνουμε τα κινητά μας στο αεροπλάνo;

Σήμερα θυμήθηκα ένα άρθρο που είχα διαβάσει πριν από μερικά χρόνια και αφορούσε το θέμα της χρήσης κινητών κατά τη διάρκεια της πτήσης.  Το άρθρο είχε γραφτεί στην Καθημερινή το 2013, επρόκειτο για αναπαραγωγή αντίστοιχου άρθρου των New York Times, και από όσο γνωρίζω, οι διαπιστώσεις δεν έχουν αλλάξει από τότε. Το αντίθετο μάλιστα: Τα κινητά, αλλά και τα αεροσκάφη έχουν γίνει πιο ασφαλή σε θέματα ακτινοβολίας και τηλεπικοινωνιών.
Βρήκα ξανά το άρθρο, αυτή τη φορά σε ηλεκτρονική μορφή, και το παραθέτω αυτούσιο:

-----------------------------
Την περασμένη χρονιά τα αεροπορικά ταξίδια, συνοδεία ηλεκτρονικών συσκευών (κινητών τηλεφώνων, ταμπλετών, αναγνωστών), αποδείχθηκαν επικίνδυνα. Τον Σεπτέμβριο ένας επιβάτης συνελήφθη στο Ελ Πάσο επειδή αρνήθηκε να θέσει εκτός λειτουργίας το κινητό του κατά την προσγείωση, ενώ το ίδιο συνέβη τον Οκτώβριο στο Σικάγο, όταν ένας άνδρας που χρησιμοποιούσε το iPad του κατά τη διάρκεια της απογείωσης αρνήθηκε να το σβήσει. Τον Νοέμβριο περιπολικά εφόρμησαν στον διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου LaGuardia και περικύκλωσαν αεροσκάφος σαν να βρίσκονταν στο εσωτερικό του τρομοκράτες. Τελικά οι αστυνομικοί συνέλαβαν έναν τριαντάχρονο άνδρα που δεν ήθελε να θέσει εκτός λειτουργίας το κινητό του.

Ποιος φταίει για όλα αυτά; Οι ευθύνες δεν πρέπει να βαρύνουν αποκλειστικά τους ταξιδιώτες αλλά και τους ρυθμιστικούς φορείς όπως την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) που εξακολουθεί να επιβάλλει απαγόρευση στη χρήση τέτοιων συσκευών με βάση μια αναπόδεικτη θεωρία που θέλει τη λειτουργία του αεροσκάφους να επηρεάζεται από τα ηλεκτρομαγνητικά τους κύματα. Οποια προσπάθεια συζήτησης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ μοιάζει με προσπάθεια διαπραγμάτευσης με εξεγερμένο έφηβο. Παρότι η υπηρεσία δεν διαθέτει την παραμικρή επιστημονική απόδειξη ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές μπορούν να επηρεάσουν τα συστήματα του αεροσκάφους, εξακολουθεί να επιμένει στην απαγόρευση προκαλώντας άνευ λόγου πανικό σε εκατομμύρια επιβατών.

Δύο διαφορετικές απόψεις
Προ έτους, ο Λες Ντορ, εκπρόσωπος Τύπου του FAA, δήλωσε ότι η υπηρεσία είναι ιδιαίτερα προσεκτική αφού δεν διαθέτει αδιάσειστες αποδείξεις ότι η χρήση των συσκευών είναι ακίνδυνη. Ενας άλλος λόγος που επιμένει στην απαγόρευση είναι επειδή οι επιβάτες πρέπει να προσέχουν τις οδηγίες ασφαλείας κατά την απογείωση. Γιατί, όμως, ο επιβάτης μπορεί να διαβάσει ένα βιβλίο εκείνες τις ώρες, αλλά δεν πρέπει να το κάνει στην ηλεκτρονική του μορφή; Άλλος αξιωματούχος της υπηρεσίας υποστηρίζει ότι το iPad ή άλλοι ηλεκτρονικοί αναγνώστες εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητικά κύματα ικανά να διακόψουν την πτήση. Ωστόσο, ο FAA ανακοίνωσε ότι οι πιλότοι μπορούν να χρησιμοποιούν iPad στο πιλοτήριο αντί των έντυπων εγχειριδίων.

Η υπηρεσία, για να δικαιολογήσει αυτή τη διάκρισή της, δήλωσε ότι «δύο iPad είναι κάτι πολύ διαφορετικό από διακόσιες τέτοιες συσκευές που λειτουργούν ταυτόχρονα».

Ωστόσο, ειδικοί στα EMT Labs, ένα ανεξάρτητο εργαστήριο στην Καλιφόρνια, λένε ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπουν δύο ή διακόσιες συσκευές. «Η ηλεκτρομαγνητική ενέργεια δεν προστίθεται», εξηγεί ο Κέβιν Μπόντμαν, διευθυντής ελέγχων στα ΕΜΤ Labs.

Φυσικά, δεν πρέπει να υπάρχουν φόβοι ότι μια τέτοια συσκευή θα σπάσει εν πτήσει ή θα τραυματίσει κάποιον επιβάτη. Τα Kindles ζυγίζουν 170 γραμμάρια, ενώ η σκληρόδετη βιογραφία του Στιβ Τζομπς περισσότερο από ένα κιλό. Σίγουρα πολλοί θα επέλεγαν, αν έπρεπε, να δεχθούν χτύπημα στο κεφάλι από ένα iPad mini, παρά από ένα τόμο 650 σελίδων.

Επαναξιολόγηση
Τον Οκτώβριο, έπειτα από μήνες πιέσεων από τα ΜΜΕ και την κοινή γνώμη, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι θα επαναξιολογήσει τις διάφορες αποφάσεις και πολιτικές σχετικά με τη χρήση τέτοιων συσκευών εν πτήσει, αφού η ειδική επιτροπή που θα συσταθεί μελετήσει την ετήσια έκθεση της NASA σχετικά με τις ηλεκτρονικές παρεμβολές που προκαλούν. Μέχρι στιγμής κανένα από τα καταγραφέντα επεισόδια δεν παρέχει επιστημονικές αποδείξεις για την επίδραση αυτών των συσκευών στα συστήματα του αεροσκάφους.

Μία εβδομάδα αργότερα, γερουσιαστής του Δημοκρατικού Κόμματος από το Μιζούρι απέστειλε επιστολή στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σημειώνοντας ότι η κοινή γνώμη αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό τις απαγορεύσεις και ότι η ίδια θα αναζητούσε νομικές λύσεις εάν η απελευθέρωση της χρήσης τους δεν προχωρούσε.

Η αλήθεια είναι ότι εάν τα πράγματα δεν προχωρήσουν, θα υπάρξει θερμό επεισόδιο και βαρύς τραυματισμός επειδή κάποιος επιβάτης δεν θα θέσει εκτός λειτουργίας το κινητό του κατά την απογείωση. Κι αυτό δεν θα συμβεί επειδή η συσκευή δημιουργεί παρεμβολές στα συστήματα του αεροσκάφους. Θα συμβεί επειδή κάποιος επιβάτης θα ξυλοφορτώσει τον διπλανό του πιστεύοντας ότι προστατεύει την πτήση από έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη που εκπέμπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα λιγότερα από μια αριθμομηχανή τσέπη