Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η περιπέτεια ενός αυγού!


Έφτασε η ώρα να εφαρμοστεί και στην πράξη ένας από τους σκοπούς για τους οποίους δημιούργησα το Blog: Φορητή μάθηση στην Εκπαίδευση. 

Μέσω του κινητού σας λοιπόν και όχι μόνο (το 90% της επισκεψιμότητας του blog μου γίνεται μέσω smartphone) μπορείτε να πάρετε κάποιες πληροφορίες και ιδέες μιας σημαντικής εκδήλωσης, αλλά και να παρακολουθήσετε με βίντεο που ανέβασα στο προσωπικό μου κανάλι, ένα από τα πολλά πειράματα που πραγματοποιήθηκαν. 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

Το Σάββατο 28/1, στο Πολιτιστικό Κέντρο Πυθαγόρας πραγματοποιήθηκε η δράση "Εργαστηριακά Πειράματα Φυσικής... και άλλες Εκρήξεις" στο πλαίσιο του Πανεπιστημίου Παιδιών που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Τομέας της Δημωφέλειας

Στην εκδήλωση πήραν μέρος 140 μαθητές Δημοτικών του Ν. Καβάλας και όμορων Νομών, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν και στο τέλος των πειραμάτων πρόσθεσαν ακόμη μία σφραγίδα στο "Διαβατήριο Γνώσης" τους.

Τα πειράματα εκτελέσαμε έξι Φυσικοί: Εκτός από εμένα, το δυναμικό παρών έδωσαν οι Λίτσα Καρπόζηλου, Μαρία Τζούμα, Γιάννης Ζηλιαχωβινός, Κώστας Κλειτσιώτης και Δημήτρης Θεοδωρίδης, ο οποίος μάλιστα δεν εκτέλεσε ο ίδιος τα πειράματα παρά δύο μαθητές του από το Λύκειο Ελευθερούπολης.

Στον βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε την "περιπέτεια ενός αυγού": Ένα... άμοιρο αυγό βασανίζεται από τον καλό συνάδελφο, φίλο και υπεύθυνο του Ε.Κ.Φ.Ε. Καβάλας, Γιάννη Ζηλιαχωβινό: Ανάλογα με το αν υπερτερεί η ατμοσφαιρική πίεση ή η πίεση εντός του σωλήνα, το αυγό κινείται προς διαφορετική κατεύθυνση. Η μεταβολή της πίεσης εντός του σωλήνα εξαρτάται φυσικά από τη θερμοκρασία του αέρα και σχετίζεται αντίστοιχα με τη διαστολή/συστολή των αερίων. Περισσότερες λεπτομέρειες στο βίντεο:

 

Το βίντεο μπορείτε να το βρείτε και στο σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=3D7gx4ZSeZM&feature=youtu.be


Μανόλης Κουσλόγλου
  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...