Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

THE GUARDIAN: Τα σχολεία που απαγορεύουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων βλέπουν βελτίωση στην απόδοση των μαθητών τους


     Πρόκειται για ένα ζήτημα που κρατάει άγρυπνους κάποιους γονείς τα βράδια: Θα έπρεπε να επιτρέπεται στα παιδιά τους να παίρνουν μαζί τους το κινητό στο σχολείο; Για τους γονείς που θέλουν να βελτιώσουν τις ακαδημαϊκές προοπτικές των παιδιών τους, η απάντηση είναι "όχι". Αυτό υποστηρίζουν τουλάχιστον κάποιοι οικονομολόγοι.
     Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται ότι η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων αντιστοιχεί σε μία έξτρα εβδομάδα διδασκαλίας κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς ή σε μία ώρα επιπλέον μάθημα την εβδομάδα, σύμφωνα με την έρευνα των Louis-Philippe Beland and Richard Murphy, που δημοσιεύτηκε από το Centre for Economic Performance του London School of Economics.
     Η έρευνα "Ill Communication: The Impact of Mobile Phones on Student Performance” διαπίστωσε ότι η απόδοση των 16χρονων μαθητών στα τεστ βελτιώθηκε κατά 6,4%, μετά την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων.
     Στην Αγγλία, οι μαθητές σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 90% διαθέτουν κινητό τηλέφωνο, ενώ στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο 75%. Αυτή η ευρεία διάδοση έχει ωθήσει τους Διευθυντές των σχολείων να σκληραίνουν την στάση τους απέναντι σε αυτή την τεχνολογία.
     Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, το 2001 κανένα σχολείο δεν απαγόρευε τη χρήση κινητών, το 2007 ο αριθμός των σχολείων που τα απαγόρευε είχε φτάσει στο 50%, ενώ από το 2012 το ποσοστό έχει ανέλθει στο 98%.
     Ωστόσο, κάποια σχολεία αρχίζουν να επιτρέπουν την περιορισμένη χρήση των κινητών. Για παράδειγμα, ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης ήρε την δεκαετή απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία της περιοχής, με την δικαιολογία ότι έτσι θα μειωθούν οι ανισότητες μεταξύ των μαθητών.
     Σύμφωνα με την μελέτη όμως των Beland and Murphy, αυτή η οπτική είναι λανθασμένη και μάλιστα φαίνεται πως οι "κακοί" μαθητές, καθώς και αυτοί που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα έχουν διπλάσιο κέρδος στην απόδοσή τους από την απαγόρευση των κινητών, σε σχέση με τη βελτίωση που παρουσιάζουν οι "μέτριοι" μαθητές. Μάλιστα, η απαγόρευση είχε μεγαλύτερη επίδραση στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ενώ οι άριστοι μαθητές δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα.
     "Για τους παραπάνω λόγους, η απόφαση του Δημάρχου της Νέας Υόρκης για άρση της απαγόρευσης των κινητών για εξισορρόπηση της ανισότητας μεταξύ των μαθητών, ενδέχεται να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Η χρήση των κινητών θα βλάψει τους φτωχούς μαθητές με χαμηλή απόδοση", συμπεραίνουν οι δύο ερευνητές.   
     Η έρευνα διεξήχθη στις πόλεις Birmingham, London, Leicester και Manchester πριν και μετά την απαγόρευση χρήσης κινητών. "Οι τεχνολογικές πρόοδοι αντιμετωπίζονται συνήθως ως παράγοντες ανάπτυξης και προόδου", γράφουν οι δύο οικονομολόγοι και συμπληρώνουν: "Η σύγχρονη τεχνολογία χρησιμοποιείται στην αίθουσα για να  εμπλέξει του μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία και να βελτιώσει την απόδοσή τους. Ωστόσο, υπάρχουν και μειονεκτήματα, καθώς η τεχνολογία αυτή μπορεί τελικά να αποσπά τη προσοχή των μαθητών".

ΠΗΓΗ:  THE GUARDIAN
(Απόδοση στα ελληνικά: Μανόλης Κουσλόγλου)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...