Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Και όμως: Η χρήση κινητών δεν απαγορεύεται... στα ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!



Η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς γνωρίζουν ότι η χρήση των κινητών απαγορεύεται στα σχολεία. Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Ας δούμε τι πραγματικά ισχύει:
Η απαγόρευση των κινητών και άλλων παρόμοιων ηλεκτρονικών συσκευών προβλέπεται από τις παρακάτω, τρεις όλες κι όλες, Εγκυκλίους/Υπουργικές Αποφάσεις:
Την πρώτη Υ.Α. (132328/Γ2/07-12-2006) της τότε Υπουργού Παιδείας Μαριέτας Γιαννάκου, που απαγορεύει ρητά την κατοχή κινητού τηλεφώνου από μαθητές στα σχολεία. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται μαθητής να φέρει κινητό στην τσάντα του και απενεργοποιημένο
Την Υ.Α. του Υφυπουργού Θόδωρου Παπαθεοδώρου (100553/Γ2/04-09-2012) που επιπλέον απαγορεύει και όλες τις παρόμοιες συσκευές, όπως κάμερες.
Την Εγκύκλιο (137003/Δ1/25-08-2016) του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ, Ιωάννη Παντή που διατηρεί την απαγόρευση, αλλά επιφέρει δύο πολύ σημαντικές αλλαγές στα Δημοτικά Σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων αναφέρεται:
- Το σχολείο μπορεί να διαθέτει στους μαθητές ανάλογο (με τα κινητά) εξοπλισμό, ο οποίος «χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού»
- Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιεί τον δικό του ηλεκτρονικό εξοπλισμό και πάλι σύμφωνα με το περιεχόμενο της προηγούμενης παραγράφου.
             Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω, εν συντομία:
Α) Η κατοχή κινητών τηλεφώνων απαγορεύεται στους μαθητές.
Β) Ωστόσο, επιτρέπεται η χρήση κινητών στα Δημοτικά Σχολεία αποκλειστικά για εκπαιδευτικές ανάγκες, υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτικού και με την προϋπόθεση ότι έχουν διατεθεί στους μαθητές από τις Σχολικές Μονάδες ή ανήκουν στους εκπαιδευτικούς.

            Πολλά ιδιωτικά σχολεία γνωρίζουν τον νόμο (η αλήθεια είναι ότι… δεν τον περίμεναν για να ξεκινήσουν) και χρησιμοποιούν τάμπλετς στη διδασκαλία, ενώ εταιρίες εκπαιδευτικού λογισμικού που είναι γνωστές στο σχολικό περιβάλλον, διαφημίζουν συστήματα ψηφιακής τάξης.
Ωστόσο αναρωτιέμαι: Είναι δυνατόν να επιτρέπεται η χρήση κινητών στα Δημοτικά Σχολεία για εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά όχι σε Γυμνάσια και Λύκεια; Μήπως θα πρέπει άμεσα να συμπεριληφθούν και τα σχολεία της Β΄θμιας Εκπ/σης στην εγκύκλιο;

Κείμενο: Μανόλης Κουσλόγλου
ΠΗΓΗ φωτογραφίας:The Invented History of 'The Factory Model of Education

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...