Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

THE TELEGRAPH: Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι η απαγόρευση κινητών από την αίθουσα μπορεί να καταστρέψει την μάθηση

Πριν από λίγες ημέρες μετέφρασα και δημοσίευσα ένα άρθρο της THE GUARDIAN με τίτλο "Τα σχολεία που απαγορεύουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων βλέπουν βελτίωση στην απόδοση των μαθητών τους".

Σύμφωνα με μία ευρείας κλίμακας μελέτης που επικαλείται το άρθρο αυτό, ο μέσος όρος πτώσης της απόδοσης των μαθητών, όταν τους επιτρέπεται να έχουν μαζί τους το κινητό στο σχολείο, κυμαίνεται στο 6,5%. Ωστόσο, το χειρότερο είναι ότι περισσότερο επηρεάζονται από τη χρήση του κινητού στο σχολείο οι πολύ αδύναμοι μαθητές, καθώς και αυτοί που έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Για την ιστορία να αναφέρω, ότι το άρθρο αυτό διαβάστηκε στο blog μου 3.000 φορές!

Ένα άρθρο της επίσης Βρετανικής "THE TELEGRAPH" αυτή τη φορά, έρχεται να περιπλέξει την κατάσταση. Το άρθρο έχει τίτλο "Banning smartphones from classrooms could damage education, warn researchers".

Σύμφωνα με  αυτό, το Department of Education's discipline tsar Tom Bennett ξεκίνησε μία επίσης ευρείας κλίμακας έρευνα για να διαπιστώσει το πώς τα σχολεία θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη συμπεριφορά των μαθητών, συμπεριλαμβανομένου του ερωτήματος για το αν θα ήταν χρήσιμο να απαγορευτεί η χρήση κινητών από τους μαθητές στο σχολείο.

 Η μελέτη αυτή έδειξε λοιπόν ότι οι μαθητές είναι τόσο προσκολλημένοι στα κινητά τους που η απομάκρυνση από αυτά προκαλεί υψηλά επίπεδα άγχους, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την μάθησή τους  και πιθανώς και την βαθμολογία τους.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι  θα ήταν σκόπιμο για τους εκπαιδευτικούς να επιτρέπουν "διαλείμματα τεχνολογίας", ώστε οι μαθητές να μπορούν να στέλνουν μηνύματα και να ελέγχουν τις καταχωρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να ανακουφίζουν τον φόβο τους ότι θα τα χάσουν. Μία μακρά περίοδος αποχωρισμού των μαθητών από το smartphone μπορεί να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη επιθυμία να το χρησιμοποιήσουν και να προκαλέσει συναισθηματικά προβλήματα, περιορίζοντας έτσι την ποιότητα της μάθησης. 


Είναι φανερό από τα συμπεράσματα του άρθρου ότι η χρήση του κινητού, και ιδιαίτερα της ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης, αποτελεί εθισμό και μόνο με μέτρα απεξάρτησης μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Να σημειώσω ότι η μελέτη και τα συμπεράσματα αφορά στη Μ. Βρετανία όπου επιτρέπεται η χρήση των κινητών από τους μαθητές στα σχολεία, αλλά οι σχολικές επιτροπές έχουν το δικαίωμα να περιορίσουν ή να απαγορεύσουν εντελώς τη χρήση τους με δικές τους αποφάσεις.
 

Μανόλης Κουσλόγλου
ΠΗΓΗ:  THE TELEGRAPH
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...