Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το νέο σκονάκι για τα διαγωνίσματα!

H αντιγραφή σε ένα διαγώνισμα στο σχολείο είναι ένα παράπτωμα τόσο παλιό όσο πιθανώς και η ύπαρξη του ίδιου του σχολείου. Πάντα υπάρχουν μαθητές που προκειμένου να γράψουν έναν αξιοπρεπή βαθμό αναλαμβάνουν το ρίσκο να πιαστούν.

Οι μέθοδοι είναι πολλοί και κάποιες από αυτές αποτελούν... σταθερές αξίες. Ωστόσο η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες στους ζαβολιάρηδες. Τα κινητά τηλέφωνα για παράδειγμα χρησιμοποιούνται ήδη από μαθητές για να φωτογραφίσουν ένα τεστ και να το προωθήσουν πολύ εύκολα σε άλλους συμμαθητές τους, που πρόκειται να διαγωνισθούν στο ίδιο ή παρόμοιο με αυτό τεστ.

Τα σχολεία στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν τη χρήση κινητών από τους μαθητές. Ωστόσο δεν μπορούν να τους αποτρέψουν από το να φορούν έξυπνα ρολόγια. Γι' αυτό πιθανώς να είμαστε στα πρόθυρα ενός νέου τρόπου αντιγραφής στην τάξη, που είναι η χρήση των έξυπνων αυτών ρολογιών.  Στις Η.Π.Α. έχουν εντοπιστεί ήδη περιπτώσεις αντιγραφής μέσω αυτών των νέων gadgets.

Ο τρόπος που λειτουργεί το Apple Watch, για παράδειγμα, το καθιστά ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για κάθε... ζαβολιάρη: Μια ανεπαίσθητη δόνηση στον καρπό ειδοποιεί τον χρήστη ότι κατέφθασε η απάντηση, ένα κούνημα του καρπού αρκεί για να τη διαβάσει και ένα μικρό τίναγμα του χεριού είναι αρκετό για να την εξαφανίσει από την οθόνη. 

Υπάρχει και εναλλακτική: Γράφει κάποιος σημειώσεις στο κινητό του, τις στέλνει στο έξυπνο ρολόι του και τις διαβάζει όποτε θελήσει, σε μια οθόνη που μετατρέπεται εύκολα σε οθόνη ρολογιού ή οθόνη... μελέτης. Για του λόγου το αληθές, παρακολουθείστε το βίντεο:
 

Αν είστε εκπαιδευτικοί και δείτε κάποιον μαθητή να φοράει γυαλιά ηλίου κατά τη διάρκεια ενός διαγωνίσματος, τότε καλά θα κάνετε να πονηρευτείτε. Ο λόγος; Παρακολουθήστε την παρακάτω... εκπαιδευτική διαφήμιση και θα καταλάβετε:

Ακούγεται αστείο, αλλά είναι πολύ πιθανό σε λίγα χρόνια όλα αυτά να συμβούν και στην Ελλάδα.

Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ. Λένε ότι το... Έγκλημα προηγείται πάντα του Νόμου στη χρήση της τεχνολογίας. Όχι όσο υπάρχει αυτό το Blog. ;-)


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ: Η εικονογραφημένη ιστορία μιας χρυσής βροχής

Φέτος, στις 12 Αυγούστου η βροχή των Περσειδών φθάνει στο μέγιστό της. Ωστόσο, καθώς το φαινόμενο έχει ξεκινήσει ηδη, αξίζει να ξεκινήσουμε την παρατήρηση και... τις ευχές μας πολύ νωρίτερα. Άλλωστε, ο αριθμός των "πεφταστεριών" αυξάνει με αργούς ρυθμούς, καθώς περνάνε οι μέρες, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε να τα παρακολουθούμε από τις αρχές Αυγούστου, τις νύχτες που είναι ο ουρανός πιο σκοτεινός. ΛΙΓΗ ΦΥΣΙΚΗ Οι Περσείδες είναι στην πραγματικότητα αστρική σκόνη που έχει αφήσει πίσω του ο κομήτης Σουίφτ-Τατλ, κατά τη μεγάλη περιφορά του, διάρκειας 133 ετών, γύρω από τον Ήλιο (κόκκινο σύννεφο στην εικόνα 1). Καθώς η γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο, τον Αύγουστο συγκρούεται με αυτήν τη σκόνη, η οποία έτσι εισέρχεται στην ατμόσφαιρά της με ταχύτητα 50 Κm/sec. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής είναι η βροχή διαττόντων, τα γνωστά πεφταστέρια. Εικόνα 1. Περιφορά του Σουίφτ Τατλ και της Γης γύρω από τον Ήλιο Ο παρακάτω σύνδεσμος επιτρέπει τη μελέτη...

30 Παροιμίες και Ρήσεις (αυστηρά για Φυσικούς)

Παρακάτω παρουσιάζεται ένα σταχυολόγημα... μεταποιημένων παροιμιών, όπως τις συλλογίστηκε ένας Φυσικός όταν "έσφιξαν" οι καλοκαιρινές ζέστες του Αυγούστου. Βεβαίως, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταλλήλως από τους συναδέλφους μέσα στην τάξη.  Μια διδακτική πρόταση λοιπόν...    Φυσική γενικά - Η Φυσική είναι μισή αρχοντιά (Λαϊκή σοφία) - Φυσική άνδρα δείκνυσι (Σοφοκλής) - Πυρ, γυνή και Φυσική (Τα τρία κακά. Μένανδρος) - Φυσική ανίκατη μάχαν (Αντιγόνη του Σοφοκλή, στ. 781). - Θεού θέλοντος και Φυσικής επιτρέποντος (Λαϊκή σοφία) - Της μαγείας τα καμώματα τα βλέπει η φυσική και γελά (παροιμία) - Η φυσική βγήκε από τον παράδεισο (λαϊκή σοφία) - Φυσική, μήτηρ πάσης μαθήσεως (αρχαίο ρητό) Φυσικοί - Αγάπα τον Φυσικό σου με τα ελαττώματά του (λαϊκή σοφία) - Άλλα τα μάτια του Φυσικού, άλλα του Θεολόγου (παροιμία) - Φυσικού παρόντος, πάσα Αρχή παυσάτω (αρχαίο γνωμικό) - Για τον Φυσικό γεννάει κι ο κόκορας (παροιμία) - Με όποιον Φυσι...

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγκριτικά με την αντίστοιχη ταχεία διάδοση και ευρεία παγίωση των κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών παγκοσμίως. Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η χρήση των smartphones στην Β'θμια εκπαίδευση εντοπίζεται στις πολύ αναπτυγμένες οικονομικά χώρες. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια χρήσης τους σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, εξ' ανάγκης και λόγω έλλειψης άλλων ηλεκτρονικών πόρων, όπως Η/Υ, δίκτυα κ.α. Στις υπόλοιπες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η ένταξη των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον ανύπαρκτη. Οι κυριότεροι λόγοι είναι η έλλειψη σχετικής νομοθεσίας αλλά και η προκατάληψη που υπάρχει σε σχέση με τη χρήση κινητών συσκευών επικοινωνίας από έφηβους στα Σχολεία. Την ίδια στιγμή ωστόσο επιτρέπεται, και προωθείται πολλές φορές, η χρήση των κινητών εκτός σχολείου. Αυτή η αντιφατική στάση ...